נרשמים לצהרון? בדקו טוב את המחיר

חוק הצהרונים שיחל משנת הלימודים הקרובה גורם לבלבול בחלק מהרשויות ועלול להביא גם לגביית יתר של תשלומים מההורים. למה זה קורה ומה צריך לבדוק?

מבולבלים? האזינו

אם אתם ממהרים לתפוס מקום ולרשום את ילדכם לצהרונים של הרשות המקומית בשנה הבאה - מוטב שתהיו זהירים. בחלק מהרשויות עוד לא הספיקו לעכל, ואולי אפילו להבין, את חוק הצהרונים שאושר בשבוע שעבר בכנסת בעקבות מאבק "תכנית חיסכון" - והבלגן חוגג.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

ביישוב באר יעקב למשל, כבר פתחו את ההרשמה וגובים 980 שקלים לילד - 45 שקלים יותר ממה שמתיר החוק. לצערנו, הניסיון להסביר לנציגה שענתה לנו במתנ"ס המקומי שיש חוק לא צלח. "בגנים אין את זה (את החוק)", היא אמרה בשיחה לחדשות 2. "את בטוחה?", הקשינו. "מאה אחוז", השיבה בנחרצות.

בעיריית באר יעקב הבהירו כי הם לא מתכוונים לגבות מההורים יותר מהסכום שמותר על-פי חוק. "פרסמנו את המחיר לפני שאושר החוק החדש ואנחנו מתקנים את הפרסומים", אמרו בעירייה. "אם מישהו נרשם וכבר שילם מחיר גבוה יותר, הוא יזוכה".

ביישובים שונים בארץ הפיצו בימים האחרונים בתיבות הדואר, במייל וברשתות החברתיות טפסי הרשמה לצהרונים, אלא שחלקם מציינים מחירים שגם הם גבוהים מהמותר בחוק. בבדיקה שערכנו הסבירו לנו בכמה יישובים כאלה כי הפרסומים טרם עודכנו בהתאם לחוק החדש והם יתוקנו.

אז מה צריך לדעת לפני שנרשמים?
# החוק קובע תשלום של לא יותר מ-935 שקלים לילד לחודש (ביישובים באשכולות נמוכים התשלום נמוך יותר).
# החוק חל על ילדים מגן טרום-טרום חובה ועד כיתה ג'.
# החוק אינו חל על צהרונים של מוסדות החינוך המוכר שאינו רשמי (בעיקר במגזר החרדי) ועל הצהרונים הפרטיים.