"ביטול הביקורים - רעיון לא טוב"

סגנית שר החוץ תקפה הבוקר את התנהלות ראש הממשלה ושר החוץ, שביטל פגישות עם דיפלומטים וזימן שגרירים לשיחות נזיפה

חוטובלי

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, מתחה ביקורת על ראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו בריאיון לגלי צה"ל. "לא צריך לבטל ביקורים רשמיים", הסבירה, "חלק מהדיפלומטיה היא להסביר להם למה הם פוגעים באינטרס שלהם".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

חוטובלי הוסיפה בריאיון כי בשיחות עם דיפלומטים יש לעבוד על שינוי הטרמינולוגיה לגבי ההתנחלויות. "אנחנו צריכים להוציא את השרץ הזה, את הביטוי 'שטח כבוש'", אמרה. "זה שטח מדינת ישראל, זו ארץ ישראל".

על הדברים חזרה חוטובלי גם בריאיון ברשת ב', שם גם הוסיפה כי "ישראל אינה מתכוונת להכתיב לאף אחד אך גם לא תקבל תכתיבים מאף אחד, לא האו"ם ולא ארצות הברית אחראים לגורל העם הזה".

תחילת השבוע הדף נתניהו את הביקורת שהושמעה נגדו בגין תגובתו להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם, ואמר כי מדובר בתגובה מושכלת. "ישראל לא תגיש את הלחי השנייה", הבהיר, "זו תגובה מושכלת תקיפה ואחראית. תגובה טבעית של עם בריא שמבהיר שמעשה שנעשה באו"ם אינו מקובל עלינו".

"מדינות העולם מכבדות מדינות חזקות שעומדות על שלהן, ואינן מכבדות מדינות חלשות שמתרפסות ומרכינות ראש", המשיך נתניהו. "ישראל תחת הנהגתי היא מדינה חזקה וגאה. נמשיך להגן על מדינתנו ונמשיך לפתח את ארצנו".