בזמן ביקור שר החוץ כהן באוקראינה: אזעקות בקייב

כפי שפורסם בחדשות 13, הפגישה מתקיימת לבקשת ישראל ולאחר בחינה מעמיקה של האוקראינים. שר החוץ כהן צפוי להיפגש עם ולודימיר זלנסקי וזה הביקור הראשון של שר חוץ מהמזרח התיכון מאז החלה המלחמה עם רוסיה

זמן צפייה: 01:35

שר החוץ אלי כהן הגיע הבוקר (חמישי) לביקור מדיני באוקראינה. מדובר בביקור ראשון של שר חוץ מהמזרח התיכון מאז החלה המלחמה עם רוסיה. במהלך ביקורו הוא נפגש עם הרב משה אסמן, הרב הראשי לאוקראינה, וצפוי להיפגש, כפי שפורסם בחדשות 13 לפני כשבועיים, עם נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי.

הפגישה הזו תתקיים לבקשת ישראל, ולאחר בחינה מעמיקה של האוקראינים. מדובר בפגישה גלויה ראשונה של בכיר ישראלי רם דרג עם נשיא אוקראינה מאז החלה המלחמה. כהן ייפגש גם עם מקבילו האוקראיני דמיטרו קולבה ובכירים נוספים.

Whatsapp Image 2023 02 16 At 0
השר אלי כהן עם נחיתתו באוקראינה | צילום: שלומי אמסלם לע״מ משרד החוץ

"אי אפשר להישאר אדישים למראה קבר האחים בבוצ'ה, זהו ביקור הזדהות עם העם האוקראיני". לגבי גינוי רוסיה, אמר השר כי "בישראל לא יושבים על הגדר, הבענו תמיכה באוקראינה בכל המוסדות הבינלאומיים".

בתחילת ביקורו הגיע שר החוץ לאתר ההנצחה באבי יאר, שם אמר כי "אנו ניצבים היום במקום הכואב הזה, בו נרצחו יותר מ-30 אלף יהודים במהלך שהקדים את הפתרון הסופי הנורא שהביא להכחדתם של יותר ממיליון וחצי יהודים בשטחי ברית המועצות לשעבר. בעומדי כאן היום כשר החוץ של מדינת ישראל ונציגה של ממשלת ישראל אני יכול להבטיח שאנו נעשה הכל כדי לשמור על עמנו ולספק לו ביטחון נגד זורעי הרעה נגדו".

בשבועות האחרונים אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בריאיון לכלי תקשורת צרפתי כי הוא "יבחן את מדיניות אספקת הנשק לאוקראינה", אלא שבכירים בישראל מבהירים, כפי שנתניהו עצמו אמר, כי לא צפוי שינוי דרמטי בעמדה הישראלית.

Whatsapp Image 2023 02 16 At 0
שר החוץ כהן עם הרב הראשי לאוקראינה משה אסמן | צילום: הרבנות הראשית לאוקראינה

ביום שלישי האחרון ביקר כהן בטורקיה לביקור הזדהות לאור רעידת האדמה והאסון שפקד את המדינה. הוא נפגש תחילה עם שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושולו, ובהמשך נועד גם עם נשיא המדינה רג'פ טאיפ ארדואן.

מלשכת שר החוץ נמסר כי בפגישתו עם הנשיא ארדואן הביע השר כהן ניחומים בשם ממשלת ישראל והעם בישראל לעם הטורקי על מותם של עשרות אלפים ברעידת האדמה שפקדה את המדינה. עוד נמסר כי השר כהן הבטיח להמשיך לספק סיוע הומניטרי לטורקיה לטובת הנפגעים ולמען המשך חיזוק היחסים בין שתי המדינות.