ישראל "פוגעת בילדים"? שליחה מיוחדת מהאו"ם תגיע לארץ

לקראת הגעת השליחה וירג'יניה גמבה, בישראל מקיימים היערכות נרחבת, שכוללת איסוף סרטונים של חיילי צה"ל והוכחות שמצדיקות את הפעילות הישראלית בשנה החולפת. היא תיפגש עם הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, בכירים בצה"ל, במשרד החוץ ובמשטרת ישראל

זמן צפייה: 01:45

פרסום ראשון: וירג'יניה גמבה, שליחה מיוחדת מהאו"ם, תגיע ארצה במהלך השבוע כדי לקבוע האם צה"ל וישראל "פוגעים בילדים" - זאת במסגרת הדו"ח השנתי שהיא כותבת על פגיעה בילדים באזורי סכסוך. כך דווח הערב (שבת) במהדורה המרכזית.

ההגדרה לילד, יצוין, היא כל מי שמתחת לגיל 18. בינתיים, בישראל מתקיימת היערכות נרחבת לקראת הגעתה - שכוללת איסוף סרטונים של חיילי צה"ל והוכחות שמצדיקות את הפעילות הישראלית בשנה החולפת.

ההיערכות המיוחדת הזאת מתקיימת על רקע חשש בירושלים שהתנהלות צה"ל ביהודה ושומרון בשנה האחרונה - ומותם של פלסטינים רבים, חלקם קטינים – עלולה להוביל לביקורת חריפה נגד ישראל במסגרת הדו"ח, ואפילו המלצה לצרפה ל"רשימה השחורה" - שבה מופיעות מדינות שישראל לא רוצה להיות חלק מהן.

השליחה תיפגש עם הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, בכירים בצה"ל, במשרד החוץ ובמשטרת ישראל. יצוין כי עם הדרג המדיני היא לא צפויה להיפגש לפי שעה, בשל חילופי השלטון.

בתוך כך, יצוין כי ישראל הוזכרה בעבר בשיטתיות בדו"ח, גם בשנה שעברה, סביב מבצע "שומר החומות"; אבל הפעם השליחה מגיעה לכאן פיזית. מדובר ביוזמה גם ישראלית של השגריר גלעד ארדן וגם מתוך רצון שלה.

בעקבות הדיווח בחדשות 13, מכון המחקר NGO Monitor מסר כי "דו"ח הילדים של האו"ם המזכיר את ישראל בכל שנה רצוף סטנדרטים כפולים כלפי ישראל וחצאי-אמיתות, מתבסס על דו"חות שמפיקים ארגונים פוליטיים, חלקם אף קשורים לארגון הטרור החזית העממית לשחרור פלסטין. הארגונים מתארים את חיילי צה"ל כמתעללים לכאורה בילדים פלשתינים ובהרג מכוון, ומוחקים את ההקשר לטרור – כאשר המטרה היא הכנסת צה״ל לרשימה השחורה של מזכ״ל האו״ם, לצד דאע"ש ובוקו חראם. אנו מקווים שביקורה של גמבה בישראל יוכיח לה את הפער בין המעשיות של הארגונים עליהם היא מתבססת, לבין המציאות שבה ילדים פלסטינים מנוצלים על ידי ארגוני טרור".

דובר משרד החוץ ליאור חייט מסר בתגובה: "אנחנו מנהלים שיח עם שליחת המזכ"ל והביקור הקרוב הינו חלק מהשיח איתה". מדובר צה"ל לא נמסרה תגובה.