אבו מאזן: "ישראל היא האחראית להסלמה"

ההנהגה הפלסטינית התכנסה ברמאללה והטילה על ישראל את "האחריות המלאה להסלמה המסוכנת", שלטענתה התרחשה בשל "פשעיה של הממשלה שהביאו ל-31 שאהידים בחודש הנוכחי". רוסיה והאיחוד האירופי גינו את הפיגועים: "מזועזעים, מסתכלים על האירועים בדאגה עמוקה"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן | צילום: רויטרס

אחרי שני הפיגועים בירושלים ביממה האחרונה, אמש מחוץ לבית הכנסת בנווה יעקב והיום בעיר דוד, סוכנות הידיעות הפלסטינית "ופא" דיווחה היום (שבת) כי ההנהגה הפלסטינית בראשותו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, התכנסה ברמאללה והטילה על ממשלת ישראל את האחריות המלאה על "ההסלמה המסוכנת".

לטענת ההנהגה הפלסטינית, ההסלמה אירעה בגלל "פשעיה של ממשלת ישראל שהביאו ל-31 שאהידים במהלך החודש הנוכחי, בעקבות המשך הבנייה בהתנחלויות, בעקבות סיפוח השטחים, הריסת הבתים, המעצרים, בגלל מדיניות הטיהור האתמני וההפרדה הגזעית, הפלישה למקומות הקדושים לאיסלאם ולנצרות ובעקבות הפשיטות למסגד אל-אקצא".

Whatsapp Image 2023 01 28 At 1
זירת פיגוע הירי בעיר דוד | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

זירת הפיגוע בשכונת נווה יעקב בירושלים
זירת הפיגוע בשכונת נווה יעקב בירושלים | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

עוד הודגש כי "ההנהגה הפלסטינית מזהירה את ממשלת ישראל מהמשך התנהגות זו, אשר תוביל להידרדרות נוספת שתאיים על הביטחון והיציבות באיזור. בנוסף, הובהר כי ההנהגה הפלסטינית תמשיך ביישום ההחלטות שקיבלה בכינוס ביום חמישי האחרון ותמשיך לפעול מול גורמים בינלאומיים וערביים בכדי שיועבר סיוע, תמיכה ושמירה בינלאומית לפלסטינים – עד שהפלסטינים ישיגו את זכויותיהם הלגיטימיות באופן מלא".

מוקדם יותר גינו באיחוד האירופי את הפיגועים: "מזועזעים ממתקפות הטרור המחרידות, יש לחדש את המו"מ לשלום". באותה הצהרה נמסר כי "האיחוד מכיר בדאגות הביטחוניות של ישראל, אך יש להשתמש בכוח קטלני רק כמוצא אחרון וכאשר הוא בגדר בלתי נמנע".

גם רוסיה הגיבה על מתקפת הטרור: "אנו מסתכלים על התפתחות האירועים הנוכחית בדאגה עמוקה. אנו קוראים לכל הצדדים לנהוג באיפוק מירבי ולמנוע הסלמה נוספת של המתיחות".