ארה"ב מאיימת: "נפחית את משלוחי הנשק אם לא יוגבר הסיוע לעזה"

על רקע העברת מערכות ההגנה המתקדמות לישראל, ממשל ביידן דורש את הגברת הסיוע ההומניטרי לרצועה, ובמכתב שנשלח לשרים גלנט ודרמר נכתב: "אם תוך 30 ימים המצב לא ישתפר - נפחית את משלוחי הנשק, לפי חוקי ארצות הברית", כך דווח ב-CNN

זמן צפייה: 02:28

ברקע העברת מערכות ההגנה המתקדמות, THAAD, לישראל, מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן ומזכיר ההגנה לויד אוסטין העבירו ביום ראשון האחרון מכתב לשר הביטחון יואב גלנט ולשר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר הדורש להגביר את הסיוע ההומניטרי לעזה תוך 30 ימים - או שכמות הנשק המועברת לישראל תופחת, כך דווח היום (שלישי) ב-CNN.

"הסיוע ההומניטרי שנכנס לעזה הופחת בכ-50% בחודשים האחרונים - ובספטמבר נכנסה הכמות נמוכה ביותר בשנה האחרונה", כך לפי המכתב. בלינקן ואוסטין הוסיפו כי "זוהי עבירה על חוקי ארצות הברית - שתמנע מממשל ביידן להעביר לישראל נשק".

עוד כתבו כי בוושינגטון מודאגים עמוקות מהסיטואציה ומבקשים "פעילות דחופה מהממשלה הישראלית - כדי לשפר את הכנסת הסיוע ההומניטרי ולעמוד בהתחייבויותיה לארצות הברית". כמו כן, האולטימטום האמריקני יפוג לאחר 5 בנובמבר - תאריך הבחירות לנשיאות ארצות הברית.

מערכת THAAD
מערכת THAAD | צילום: צבא ארה"ב/US ARMY

בתוך כך, הפנטגון הודיע כי אמש החלה הגעת צוותים ורכיבים ראשונים לישראל - לקראת הפעלת מערכת ההגנה האווירית המתקדמת THAAD. עוד נמסר כי בימים הקרובים יועברו עוד רכיבים - וינחתו חיילים נוספים שמיועדים להפעיל את הסוללה, שמיועדת להתחיל לפעול "בעתיד הקרוב". כמו כן, נכתב בהודעתם כי הצבת הסוללה בישראל ממחישה את מחויבות ארצות הברית להגנת ישראל מפני טילים בליסטיים.