דיווח: ממשלת עיראק פתחה בחקירה אודות הישראלית שנחטפה בבגדד

אחרי שפורסם התיעוד האחרון לכאורה של אליזבט צורקוב לפני שנעלמה, אתר "אל מוניטור" מדווח כי דובר הממשלה העיראקית טען כי נפתחה חקירה בחשד לחטיפתה של החוקרת שנעדרת מזה שלושה חודשים

זמן צפייה: 00:22

דובר ממשלתי בעיראק הצהיר כי הממשלה פתחה בחקירה בנושא היעלמותה של אליזבט צורקוב, אשר על פי החשד נחטפה בבגדד לפני מספר חודשים, כך דווח היום (שישי) באתר "אל מוניטור".  בנוסף, הארגון שאליו מיוחסת חטיפתה של צורקוב, המיליציה השיעית הפרו-איראנית "קטאיב חיזבאללה", פרסם הצהרה ושם אמר כי הוא עושה כל שביכולתו על מנת לחשוף את גורלה של "בת הערובה הציונית" שנמצאת על אדמת עיראק.

מוקדם יותר היום, ערוץ הטלוויזיה העיראקי "אל-ערבייה" פרסם סרטון אודותיו נאמר כי הוא התיעוד האחרון לכאורה של צורקוב לפני שנעלמה. בתיעוד ניתן לראות את צורקוב יוצאת מבית קפה בעיר בגדד, כשהיא מלווה בגבר לא מזוהה, ועל פי הדיווח של הרשת העיראקית, מדובר בתיעוד האחרון של החוקרת הישראלית.

כזכור, לאחר שחטיפתה של צורקוב התפרסמה במקורות זרים, ביום רביעי אישרה לשכת ראש הממשלה את דבר היעדרה של צורקוב. בהודעה נמסר כי היא עודנה בחיים, וכי ישראל רואה "בעיראק כמי שאחראית לגורלה ולשלומה".

אליזבט צורקוב
אליזבט צורקוב | צילום: האתר של אליזבט צורקוב

גורם מדיני בכיר אמר אמש כי "היא אינה סוכנת מוסד", ואמר כי היא ככל הנראה נחטפה על רקע היותה זרה, והחוטפים הפרו-איראניים כנראה יודעים שהיא ישראלית. הגורם הבכיר מסר כי אינו יכול לפרט, "אבל מבוצעות פעולות בהתאם". הוא הוסיף: ""ישראל פועלת בכמה כיוונים - ברור שאנחנו לא לבד באירוע הזה. למרות שביצעה מעשה גרוע מבחינתנו היא אזרחית ישראלית, והיא נמצאת במצוקה כזאת ואנחנו עובדים כדי לטפל בזה".

אירנה, אמה של צורוקב, אמרה אמש לחדשות 13: "אף גורם ממשלתי לא יצר איתי קשר, לא עדכנו אותנו בשום דבר. הפעם אחרונה ששמעתי ממנה הייתה לפני חודשיים בטורקיה והיא אמרה שהכל בסדר ואמרה שהיא לא זמינה כי לא הייתה קליטה. אני בעצמי לא מבינה מה קורה, פתאום התקשורת התחילה לדבר איתי". אנה, אחותה של צורקוב, סיפרה: "היא הייתה בסוף עבודתה בעיראק ולא היו שום סימנים שמשהו נורא כזה הולך לקרות. לפחות אנחנו יודעים שהיא בחיים, זה קצת מרגיע את המחשבות הרעות".

אליזבט צורקוב, הישראלית שנחטפה בעיראק
אליזבט צורקוב, הישראלית שנחטפה בעיראק

צורקוב היא אשת אקדמיה אשר פקדה את עיראק מיוזמתה האישית לטובת עבודת דוקטורט ומחקר אקדמי מטעם אוניברסיטת פרינסטון שבארצות הברית. היא נכנסה לעיראק בעזרת הדרכון הרוסי שלה, כך על פי הדיווח, אך בשגרירות רוסיה בעיראק טוענים כי אין ראיות לגבי ההיעלמות שלה ואין מידע לגבי מעשיה במדינה. צורקוב דוברת עברית, רוסית אנגלית וערבית, וידועה בפעילויות שלה באזורים בעלי רמת סיכון גבוהה.