נציג האיחוד האירופי בג'נין: "המבצע - הפרה של החוק הבינ"ל"

המשלחת, שמונה 30 דיפלומטים בראשות הנציג של איחוד האירופי לרשות הפלסטינית סוון קוהן פון-בורגסדורף, ביקרה בג'נין ימים ספורים אחרי תום מבצע "בית וגן". הנציג האירופי אמר: "יש ללחוץ על ישראל ולהביא להפסקת הסכסוך"

זמן צפייה: 04:37

משלחת של 30 דיפלומטים, בראשות של שליח האיחוד האירופי לרשות הפלסטינית, סוון קון פון בורגסדורף, ביקרה היום (שבת) במחנה הפליטים ג'נין. כך דווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "ופא". במהלך הביקור טען השליח האירופי כי המבצע הצבאי "בית וגן" "היה מהלך כואב שמהווה הפרה של החוק הבינלאומי".

עוד צוין כי השליח האירופי הבהיר ש"יש ללחוץ על ישראל ולהביא להפסקת הסכסוך", ודרש מירושלים להימנע מפגיעה ישירה באזרחים על-ידי כיבוד החוק הבינלאומי במהלך כל מבצע צבאי.

בורגסדורף הוסיף כי על ישראל לחקור בצורה גלויה אם בוצעו עבירות מצד מתנחלים שתקפו פלסטינים, ואם כן - להעמידם לדין. בנוסף, הוא הבהיר כי מטרת הביקור במחנה הפליטים היא להביע הזדהות עם תושבי המחנה, ולאמוד את הנזקים שנגרמו – במטרה להכין דו"ח שיישלח לכל הנציגויות הדיפלומטיות.

תיעוד מג'נין
ג'נין ביום שאחרי מבצע ''בית וגן''
הרס ברחובות ג'נין
הרס ברחובות ג'נין | צילום: רויטרס

בתיעוד מג'נין נראים הדיפלומטים מסיירים בבית ספר במחנה הפליטים שמופעל על-ידי אונר"א, כשלצידם הולך פתחי חאזם, אביהם של המחבל שביצע את פיגוע הירי ברחוב דיזנגוף שבתל אביב ב-2022, ושל מחבל נוסף שנהרג בפעילות צה"ל בג'נין בספטמבר 2022.

כמו כן, לאחר הסיור בבית הספר, הדיפלומטים סיירו ברחובות ובבתים ההרוסים של מחנה הפליטים ג'נין, ושוחחו עם חלק מהתושבים.