האיחוד האירופי נגד הדחת דני דיין: "עצמאות יד ושם חיונית"

אחרי הגינוי האמריקני לניסיון ההדחה של יו"ר יד ושם, מתאמת הנציבות האירופית למאבק באנטישמיות כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "מומחיות המרכז ועצמאות המנהלים שלו חיוניים בתקופות של עיוות השואה וניסיונות לפוליטיזציה של הזיכרון השואה"

זמן צפייה: 02:18

אחרי הגינוי האמריקני לניסיון ההדחה של דני דיין מתפקידו כיו"ר יד ושם, גם האיחוד האירופי מצטרף היום (ראשון) לתמיכה בעצמאות המוסד להנצחת זכר השואה בישראל, ובציוץ שפרסמה קתרינה פון־שנורביין, מתאמת הנציבות האירופית למאבק באנטישמיות, היא כתבה: "מרכז השואה העולמי יד ושם הוא שותף מרכזי של האיחוד האירופי בכל הנוגע לחקר השואה. מומחיות המרכז ועצמאות המנהלים שלו חיוניים בתקופות של עיוות השואה וניסיונות לפוליטיזציה של הזיכרון השואה".

אתמול, כזכור, התייחסה לנושא אלן ג'רמיין, השליחה המיוחדת מטעם ארצות הברית לנושאי שואה במשרד החוץ, וכתבה בחשבון הטוויטר שלה: "ארה"ב מעריכה את העבודה החשובה של יד ושם ואת פועלו של מנהל המוזיאון. אנו משתפים פעולה בנושאי החינוך, הזיכרון וחקר השואה. שמירה על עצמאות המוסדות הללו ברחבי העולם היא המפתח להתמודדות עם הכחשת השואה".

כיכר גטו ורשה ביד ושם (ארכיון)
כיכר גטו ורשה ביד ושם (ארכיון) | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו הגיבה היום לדיווחים בנוגע להתערבותה בהנהלת יד ושם, בעקבות הופעתה של קרן פלס באירוע המחאה נגד המהפכה המשפטית, ואמרה: "שמעתי איך מתפתח פייק ניוז. שמעתי על קרן פלס, לא ידעתי עליה לפני ולא אחרי. לחצתי לה את היד ואמרתי לה שהיא שרה מרגש ואין לי מילה נוספת להגיד על זה, אירוע סתמי לחלוטין. לא ידעתי אז או היום אם היא משתתפת במחאות או לא".

מוקדם יותר השבוע התייחס שר החינוך יואב קיש בריאיון לחדשות 13 לפרסום שלפיו הממשלה מתכוונת לפטר את דיין, במטרה למנות איש ליכוד במקומו. קיש לא הכחיש את הדברים - ואמר: "ש טענות קשות בנוגע להתנהלות של דני דיין ביד ושם. הטענות האלו ייבדקו, גם משפטית, ואני מאוד מקווה שיימצא שהוא יתנהל כשורה - אם לא, נצטרך לטפל בזה".