המסר המאיים של אבו מאזן: אשקול לתמוך במאבק צבאי בישראל

התבטאות חריגה של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נרשמה בעת שהתראיין לערוץ הסעודי "אל-ערביה". אבו מאזן הסביר כי נכון להיום, הוא מתנגד לעימות צבאי, אם כי ציין שדעתו יכולה להשתנות בעתיד

זמן צפייה: 01:01

התבטאות חריגה של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נרשמה היום (רביעי), בעת שהתראיין לערוץ "אל-ערביה" הסעודי, שם הודיע שישקול לתמוך במאבק צבאי בישראל. בתוך כך, אבו מאזן הסביר כי נכון להיום, הוא מתנגד לעימות צבאי, אם כי ציין שדעתו יכולה להשתנות בעתיד: "איני מאמץ את ההתנגדות הפלסטינית הצבאית אבל זה יכול להשתנות. זה יכול להיות מחר, מחרתיים או בכל זמן אחר. הכל משתנה".

למעשה, זהו מסר שהאלימות מצד שטחי הרשות הפלסטינית יכולה להתפרץ בהובלה של הרשות, או לכל הפחות - בהיעדר ריסון שלה. ככלל, לאורך הריאיון, אבו מאזן הרבה להעביר מסרים, לישראל ולממשלה החדשה שעתידה לקום, לארצות הברית ולגורמים אזוריים נוספים.

בתחילת דבריו, אבו מאזן הדגיש כי הרשות הפלסטינית לא תתפרק ולא תתמוטט, שזהו מסר מפייס לממשלה החדשה שעתידה לקום. "איש לא יכול לגרום לנו לעשות צעדים לפיזורה", אמר. "נתניהו 'קיים' כבר 27 שנים. אני אעבוד עם נתניהו אבל לא אוותר על שום עקרון שלנו, מדינה פלסטינית בגבולות '67. אם הוא רוצה לדבר - אני מוכן", הוסיף.

"ההסכם הכי חשוב עם ישראל הוא אוסלו, אך ישראל ביטלה כל מה שכתוב בו". אבו מאזן טען בהקשר זה כי "ההסכמים עם ישראל קיימים, אך אנחנו יכולים לבטל אותם בכל רגע. התיאום הביטחוני עם ישראל משמעו לחימה בטרור. אנו נגד הטרור ונגד האלימות. אם ישראל תמשיך ב'פעולות שלה' - נבטל את התיאום הביטחוני".