ישראל, קטר ופיפ"א הסכימו: טיסות ישירות בין המדינות בזמן המונדיאל

משרד החוץ ומשרד התרבות והספורט הגיעו להסכמה יחד עם נציגי הפדרציה הבינ"ל לכדורגל ומארגני גביע העולם, על קיום טיסות צ'רטר ישירות בין ישראל לקטר במהלך המונדיאל, זאת לראשונה בהיסטוריית יחסי המדינות. רה"מ לפיד: "בשורה משמחת לאוהדי הכדורגל ולכל אזרחי ישראל"

זמן צפייה: 00:31

משרד החוץ ומשרד התרבות והספורט הגיעו היום (חמישי) להסכמה יחד עם נציגי פיפ"א (הפדרציה הבינלאומית לכדורגל - מא"ו) ומארגני גביע העולם בקטר על קיום טיסות צ'רטר ישירות בין ישראל לקטר במהלך המונדיאל, שיצא לדרך בעוד קצת יותר משבוע. זאת, לראשונה בהיסטוריית יחסי המדינות. בהודעת פיפ"א נמסר: "הטיסות יאפשרו לישראלים ולפלסטינים לקחת חלק במשחקי המונדיאל".

הטיסות מנמל התעופה בן גוריון לנמה"ת "חמאד" שבדוחה יאפשרו לישראלים להגיע ישירות לאמירות הקטנה ללא צורך בעצירות ביניים וקונקשיין. בנוסף, הצדדים הסכימו על הענקת שירותים קונסולרים לאזרחים הישראלים באמצעות צוות קונסולרי ישראלי שיפעל בסיועה של חברת נסיעות בינלאומית שבסיסה בקטר. לפלסטינים תהיה גישה לשירותים קונסולריים בשגרירות הפלסטינית בדוחה.

מונדיאל בקטאר
5 קילוגרמים של זהב 18 קרט. גביע המונדיאל (העתק) | צילום: שאטרסטוק

המונדיאל בקטאר
אוהדים מרוקאים באחד ממתחמי האוהדים בקטאר | צילום: רויטרס

ראש הממשלה יאיר לפיד בירך על הסדרת הטיסות ועל הקמת הצוות הקונסולורי: "בשורה משמחת לאוהדי הכדורגל ולכל אזרחי ישראל. אחרי עבודה מאומצת שנמשכה חודשים רבים, הסדרנו לאזרחים ישראלים את האפשרות לטוס למונדיאל בקטר בטיסות ישירות וייפתח משרד ישראלי בקטר לטיפול באוהדים שיגיעו למונדיאל. אני מודה לכל מי שלקח חלק במלאכה: לפיפ"א, משרד החוץ, משרד התרבות והספורט, משרד התחבורה, למל"ל, ולמנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז שריכז את המאמצים".

אלון אושפיז, מנכ"ל משרד החוץ הוסיף: "אני מבקש להודות לפיפ׳א ולמארחים הקטרים. ההכרזה היום תאפשר לאזרחים ישראלים לנסוע בחופשיות לקטר ולהשתתף במשחקי המונדיאל. סגרנו בהצלחה את כל הערבויות כולל גישה של ישראל לשירותים הקונסולריים במהלך שהותם בקטר. כמונדיאל הראשון שהמזרח התיכון מארח אי פעם, מובטחת חגיגה של כדורגל והזדמנות לישראלים לבנות קשרים ולחלוק חוויות תרבותיות עם אנשים מכל האזור שלנו ומהעולם הרחב. אני מודה לשותפים הרבים להישג, לרבות משרדי הממשלה וההתאחדות לכדורגל".

נשיא פיפ''א ג'אני אינפנטינו
נשיא פיפ''א ג'אני אינפנטינו | צילום: רויטרס

גם נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו התייחס להכרזה: "אנו שמחים על כך שהושג הסכם במסגרתו יוכלו אוהדים ישראלים ופלסטינים לבקר בקטר, לקחת חלק במשחקי גביע העולם וליהנות מכדורגל ביחד. אני רוצה להודות לעמיתינו הישראלים, הפלסטינים והקטרים ​​על שהצליחו להוציא את זה אל הפועל. לכדורגל יש את הכוח לקרב אנשים, הוא חוצה כל גבולות ומטפח אחדות. המונדיאל הוא הסמל האולטימטיבי לכוח המאחד של הכדורגל, וההכרזה ההיסטורית של היום תהווה פלטפורמה לשיפור היחסים במזרח התיכון".

דובר גביע העולם 2022, גורם רשמי שמונה מטעם ממשלת קטר מסגר את הדברים קצת אחרת, והתעלם מכך שההסכם נחתם גם עם ישראל. בתוך כך, הדובר אמר: ההודעה ממחישה את מחויבותינו לכבד את מדיניות ודרישות האירוח של פיפ"א". לדבריו, בזכות ההחלטה, הפלסטינים כמו גם כלי התקשורת יוכלו להגיע לאמירות בטיסות ישירות, "שכן יש להם זכות שווה ליהנות מהטורניר".