בן גביר תכנן לנאום, האיחוד האירופי ביטל טקס: "לא ניתן לו במה"

כפי שפורסם בחדשות 13: האיחוד הודיע שבשל הגעת השר ל"יום אירופה", הוחלט לבטל את חלק קבלת הפנים באירוע: "למרבה הצער, השנה החלטנו לבטל את קבלת הפנים הדיפלומטית. לא ניתן במה למי שדעותיו סותרות את ערכי האיחוד". בן גביר: "סתימת פיות"

זמן צפייה: 01:13

אחרי שאתמול (ראשון) פורסם לראשונה בחדשות 13 כי האיחוד האירופי הודיע לבכירים בישראל שבשל הגעתו הצפויה של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ל"יום אירופה" מחר נשקלת דחיית קבלת הפנים והנאומים שתוכננו - היום התקבלה ההחלטה הסופית.

"משלחת האיחוד האירופי לישראל מצפה לחגוג את יום אירופה ב-9 במאי, כמדי שנה", נמסר מטעם האיחוד. "למרבה הצער, השנה החלטנו לבטל את קבלת הפנים הדיפלומטית, משום שאיננו רוצים את מי שדעותיו סותרות את הערכים שהאיחוד האירופי מייצג".

באיחוד האירופי הוסיפו כי "עם זאת, אירוע התרבות של יום אירופה לציבור הישראלי יתקיים כדי לחגוג עם חברינו ושותפינו בישראל את מערכת היחסים הדו-צדדית החזקה והבונה".

Whatsapp Image 2023 01 29 At 2
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בן גביר מיהר לתקוף את האיחוד האירופי: "חבל שהאיחוד האירופי, שמתיימר לייצג את ערכי הדמוקרטיה והרב-תרבותיות, נוהג בסתימת פיות לא-דיפלומטית. זהו כבוד וזכות עבורי לייצג את ממשלת ישראל, את חיילי צה"ל הגיבורים ועם ישראל בכל פורום. ידידים יודעים להשמיע גם דברי ביקורת וידידי אמת יודעים גם לשמוע כזאת".

ראש האופוזיציה ויוט"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר: "ניהול יחסי חוץ של מדינה כמו ישראל הוא אירוע מורכב, שמצריך מומחיות וגישה חכמה. בזמן ממשלת השינוי הבאנו את היחסים עם האיחוד האירופי לפריחה חסרת תקדים שתרמה לכלכלה הישראלית ולחוסן המדיני שלנו. במקום להמשיך את הקו החיובי, הממשלה הנוכחית מכניסה אותנו למריבות מיותרות ויצרה משבר עם האיחוד רק כדי שבן גביר שוב יביך אותנו בפני העולם עם נאום מיותר".