רה"מ במסר לגלנט ולרמטכ"ל: "זו מדינה עם צבא, לא צבא עם מדינה"

בריאיון לרשת "פוקס" דחה נתניהו את הטענות שלפיהן הוא מאריך את המלחמה לשם הישרדותו הפוליטית: "מתעניין בעתיד המדינה. אם זה היה תלוי בחמאס - הוא היה נגמר תוך שתי שניות". הוא שיגר מסר לשר הביטחון ולרמטכ"ל ברקע המחלוקת על פילדלפי: "אפשר להבריח משם חטופים". הוא טעה פעם נוספת כשאמר שב"עזה רוצים לעשות שוב 7 בנובמבר"

נתניהו, גלנט והרמטכ"ל בבור חיל האוויר בקריה בזמן התקיפה בתימן
נתניהו, גלנט והרמטכ"ל בבור חיל האוויר בקריה בזמן התקיפה בתימן | צילום: דובר צה"ל

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (חמישי) בריאיון לרשת "פוקס" האמריקנית כי ישראל תישאר בציר פילדלפי. הוא שיגר מסר לשר הביטחון יואב גלנט ולרמטכ"ל הרצי הלוי - שאמר אתמול כי "לחטופים שנחזיר יהיו עוד ימים רבים, את המחבלים נחסל" - והבהיר: "אנחנו מדינה עם צבא, לא צבא עם מדינה". אחרי שבמסיבת העיתונאים שקיים הוא התייחס ל-7 באוקטובר ואמר בטעות "9 באוקטובר" בריאיון היום הוא טעה פעם נוספת כשאמר שב"עזה רוצים לעשות שוב 7 בנובמבר".

נתניהו דחה את הטענות שלפיהן הוא מאריך את המלחמה לשם הישרדותו הפוליטית, ואמר: "אני לא מעוניין בעתידי הפוליטי, אני מתעניין בעתידה של מדינתי. אם זה היה תלוי בחמאס - הוא היה נגמר תוך שתי שניות. חמאס הוא המכשול היחיד לעסקה. מי שטבח בשישה חטופים זאת לא ישראל זה חמאס. מדובר באיום על כל הדמוקרטיות ולא רק על ישראל. יש לי טווח גמישות והעברתי אותו למתווכים, אבל אחרי רצח החטופים אסור להתגמש".

לדברי נתניהו, "המפתח להפעיל לחץ על חמאס הוא כיבוש והחזקה של ציר פילדלפי. אנחנו רוצים למנוע מאיראן להיכנס לאזור דרך ציר פילדלפי ולחמש את חמאס. שר הביטחון אמר שנוכל לצאת ולחזור. דבר ראשון - זה לא פותר את הבעיה, הם יכולים להבריח חטופים בזמן שאנחנו לא שם. בנוסף, היה לנו דיון בקבינט על כך ואנחנו מדינה עם צבא ולא צבא עם מדינה והחלטנו להישאר שם. גם בהתנתקות אמרו שנחזור - אבל ראינו שלא חזרנו. לא נוכל לשלם את מחיר החזרה. הקבינט קיבל את ההחלטה הנכונה".

הנשיא ג'ו ביידן, רה"מ בנימין נתניהו ויחיא סינוואר
הנשיא ג'ו ביידן, רה"מ בנימין נתניהו ויחיא סינוואר | צילום: רויטרס
מפגינים למען השבת החטופים מול הקריה בתל אביב
מפגינים למען השבת החטופים מול הקריה בתל אביב | צילום: איתי רון, פלאש 90

נתניהו התייחס בריאיון גם למחאות למען שחרור החטופים: "אנחנו דמוקרטיה שבה אפשר להפגין, אבל רוב העם עומד מאחוריי ההחלטה. אנחנו לוחצים את חמאס כשאנחנו מחזיקים בציר פילדלפי אני לא שופט את זעם המשפחות. הן איבדו את קרוביהם וגם אני איבדתי את אחי במבצע חילוץ חטופים וגם נפצעתי במבצע כזה, אני מבין את כאבם". על המגעים לעסקה אמר נתניהו: "באוגוסט הסכמנו להצעה אמריקנית וחמאס סירב לה. לפני כמה ימים סגנו שך סינוואר ח'ליל אל-חיה אמר שהם לא רוצים עסקה ושישראל צריכה לצאת מרצועת עזה. לא ניתן לזה לקרות ולשחזר את 7 באוקטובר".