הבית הלבן מתערב: "מפצירים להגן ולכבד את זכות המחאה"

ממשלת ארה"ב פרסמה הודעה רשמית, בה ביקשה מהרשויות בישראל לכבד את זכותם של המוחים להפגין, וכן להגיע לפשרה בהסכמה רחבה בנוגע למהפכה המשפטית. "כבדו מחאה לא אלימה. ברור שיש עימותים ודיונים בישראל סביב התוכנית המוצעת. דיונים אלו הם חלק משמעותי מדמוקרטיה תוססת"

זמן צפייה: 03:55

בהודעה שפרסם הערב (שלישי) הבית הלבן בנוגע למתרחש בישראל, נכתב: "אנו מפצירים ברשויות הישראליות להגן על הזכות למחאה לא אלימה ולכבד אותה. ברור שיש עימותים ודיונים בישראל סביב התוכנית המוצעת. דיונים אלו הם חלק משמעותי מדמוקרטיה תוססת"

בנוסף, בהודעה ממשלת ארה"ב מפצירה שוב להגיע להסכמות ופשרות בנוגע לרפורמה. "אנו מפצירים בישראל לחתור לקונצנזוס בקידום הרפורמה המשפטית, כפי שהנשיא הדגיש פעם נוספת בסוף השבוע האחרון". בלשכת ראש הממשלה עוקבים אחר ההודעות הללו באדיקות. מדובר בהודעה קיצונית, המשקפת יותר מהכל את הקרע בין ממשל לביידן ללשכת נתניהו.

מפגינים בתל אביב | צילום: רויטרס

בתוך כך, היום, בצל המחאות, התקיימה פגישה מיוחדת בין מתווכחו הישראלי של ממשל ביידן עמוס אוחשטיין, לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש המל"ל. הנושאים המרכזיים שדנו בהם היו הסוגיה הסעודית ולבנון. יש להניח כי נושא המחאה והחקיקה עלה גם הוא בשיחה.