"תסכול עמוק וייאוש": בממשל האמריקני מאבדים אמון בישראל

בצל המשך המגעים לעסקת חטופים, גורמים המעורים בקשר בין ישראל לממשל ביידן מעידים על משבר עמוק ביחסים. "יש תסכול גובר מישראל. בממשל מרגישים שכל הזמן מורחים אותם", אמר אחד הגורמים, והוסיף: "האירוע בצפון הרצועה גרם לישראל לנזק כבד מאוד. ההסברים לא משנים - היא אחראית למצב בעזה"

זמן צפייה: 01:54

בצל המשך המגעים לעסקת חטופים, התבטאויות של גורמים המעורים בקשר מול הממשל בארצות הברית, מעידים על משבר עמוק ואובן אמון ביחסים בין ממשל ביידן לבין ממשלת ישראל, כך פורסם הערב (ראשון) במהדורה המרכזית. הגורמים שדיברו עם חדשות 13, חלקם מקצועיים, משתמשים במונחים של "תסכול עמוק" ו"ייאוש".

בכיר המעורה בפרטים מסר כי "יש תסכול גובר מישראל, הם (הממשל האמריקני) התייאשו מהממשלה בהיבטים ההומניטריים. הובטחו להם דברים והם פשוט לא התקיימו. הם מרגישים שכל הזמן מורחים אותם ושמדובר בדיבורים ותירוצים".

עזתים סביב משאית סיוע ברצועה
עזתים סביב משאית סיוע ברצועה | צילום: דובר צה"ל

עוד התייחס הגורם לאירוע בצפון רצועת עזה בשבוע שעבר, בו נהרגו יותר ממאה עזתים שהתקהלו סביב משאית סיוע, ואמר כי "האירוע גרם לישראל לנזק כבד מאוד. מבחינתם, מבחינת הממשל, ההסברים לא משנים. גם אם לא צה"ל פגע בהם – ישראל מבחינתם אחראית על המצב בעזה ועל הרעב שמורגש שם"

יש ביקורת גדולה בממשל ביידן גם על ההתנהלות המדינית ועל "היום שאחרי" ברצועה: "הם רואים שראש הממשלה בנימין נתניהו הציג בקבינט את התוכנית, אך אלה קווים כלליים. יש מעשה צבאי אפקטיבי, אבל לא ברור לאיזו תכלית מדינית אתם מובילים. לאן אתם לוקחים את המעשה הצבאי? תוך כדי שאתם מפרקים את חמאס – מה אתם בונים שם במקום? יש שם כאוס מוחלט".