האריס על המשך הסיוע לישראל: "להבחין בין הממשלה לאזרחיה"

בריאיון לרשת CBS אמרה סגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס, בתשובה על שאלה שנגעה להפסקת הסיוע הצבאי לישראל, כי "חשוב להבחין בין ממשלת ישראל לבין אזרחיה - שזכאים לביטחון כמו הפלסטינים". עוד אמרה: "יותר מדי פלסטינים נהרגו מתחילת המלחמה. ישראל חייבת לעשות יותר ולאפשר עוד סיוע הומניטרי"

זמן צפייה: 01:40

סגנית נשיא ארצות הברית, קמלה האריס, אמרה הלילה (בין שישי לשבת) בריאיון לרשת CBS, בתשובה על שאלה שנגעה להפסקת הסיוע הצבאי לישראל, כי "חשוב להבחין בין ממשלת ישראל לבין אזרחיה - שזכאים לביטחון כמו הפלסטינים". עוד אמרה: "יותר מדי פלסטינים נהרגו מתחילת המלחמה. ישראל חייבת לעשות יותר ולאפשר עוד סיוע הומניטרי".

מוקדם יותר השבוע נפגשה האריס עם השר בני גנץ בוושינגטון. על-פי הודעת הבית הלבן, האריס חזרה בפני גנץ על מחויבותו של ממשל ביידן לביטחון ישראל, גינתה פעם נוספת את מתקפת 7 באוקטובר והדגישה את תמיכתה בסגירה מהירה של עסקת שחרור חטופים.

השר בני גנץ עם סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס
השר בני גנץ עם סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס | צילום: מתוך טוויטר

מלשכת השר נמסר בתום הפגישה כי גנץ הודה להאריס על תמיכת הממשל האמריקני בישראל, וציינו שהיא "בבחינת נקודת ציון היסטורית ביחסים בין המדינות". עוד נמסר כי גנץ "הדגיש את החשיבות להשלים את המשימה של הסרת האיום של חמאס, של מציאת פתרון להעברת הסיוע ההומניטרי באופן שיגיע לאוכלוסייה ולא לחמאס, וכן את הצורך לעמוד על השגת כל יעדי הפעולה הצבאית". בנוסף, יו"ר המחנה הממלכתי עמד על חשיבות ההקמה של "מנהלת בינלאומית בשיתוף מדינות האזור", כחלק מקידום תהליכי הנורמליזציה.

בהמשך, האריס פרסמה ברשתות החברתיות שלה תמונה עם גנץ, וכתבה: "נפגשתי היום עם בני גנץ מישראל וחזרתי על תמיכתנו בזכותה של ישראל להגן על עצמה". עוד הוסיפה: "דנו בצורך להוציא לפועל עסקת חטופים, להגביר את זרימת הסיוע לעזה ולהגן על אזרחים".