אחרי שנים בכלא הטורקי: ישוחרר ישראלי שהבריח גת

ב-2019 נעצר דני אווקה בטורקיה כשבכליו נמצא גת - האסור לייבוא ולשימוש בטורקיה. בתום מאמצים של הנשיא הרצוג עם משרד החוץ בחודשים האחרונים, ועל רקע ההתחממות ביחסים בין ירושלים לאנקרה - הוא ישוחרר

Whatsapp Image 2022 03 09 At 1
הנשיאים הרצוג וארדואן | צילום: חיים צח / לע"מ

דני אווקה, אזרח הישראלי שנידון לעשר שנים בכלא בטורקיה בגין הברחת גת - שאסור לייבוא ושימוש במדינה - צפוי לצאת לחופשי בסוף השבוע הקרוב. בשבועות האחרונים, בין היתר בעקבות התחממות היחסים בין ישראל לטורקיה, חלה התקדמות משמעותית בתהליכים לשחרורו - אחרי כמעט חמש שנים.

הנשיא יצחק הרצוג ושר החוץ אלי כהן פעלו בחודשים האחרונים על מנת להביא לשחרורו של אווקה - שנעצר ונכלא ב-2019. לאחרונה, בעקבות מצבו ההומניטרי, כהן שלח איגרת בנושא למקבילו הטורקי.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2308172319' autoplay='0' credit='' desc='דני אווקה בסרטון ששלח לחדשות 13' poster='' kid='1_l223ze6p' duration='41']

שר החוץ אלי כהן אמר כי  "זוהי עוד הוכחה למאמצים העילאיים שמשרד החוץ עושה למען אזרחי ישראל. מדובר במקרה הומניטרי ורגיש, ואני מודה לנשיא המדינה יצחק הרצוג על העבודה המשותפת ולעמיתי, שר החוץ הטורקי פידאן, על ההבנה של הצורך הדחוף בקידום שחרורו של דני אווקה. היחסים המתחממים בין ישראל לטורקיה תרמו רבות לקידום הנושא עד לסוף הטוב. מאחל לדני לחזור לישראל ולחיק משפחתו אחרי השנים הלא פשוטות".

שר החוץ אלי כהן
שר החוץ אלי כהן | צילום: סיוון שחור / לע''מ

מוקדם יותר השנה, בריאיון לחדשות 13, סיפר אווקה על שעובר עליו בכלא הטורקי: "עוד יום בטורקיה, לבד, כמו הרבה ימים שעוברים עליי במשך השנים האלו. אני מתגעגע הביתה, למשפחה, לאימא . אני לא יודע מתי אחזור, מקווה שבקרוב מאוד".