גלנט: "לא להחמיץ עסקה"; חמאס: "נתניהו מערים קשיים"

ברקע המו"מ, אמר שר הביטחון יואב גלנט במפגש עם משפחות חטופים: "מערכת הביטחון על כלל גופיה רואה בהשבת החטופים יעד מרכזי שיש להתקדם להשגתו, ועלינו לעשות הכול על מנת לממש את ההזדמנות שנוצרה". חמאס מאשים: "נתניהו מערים קשיים, קוראים למתווכות לשים קץ לתחבולותיו"

גלנט עם משפחות חטופים
גלנט עם משפחות חטופים | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט נפגש היום (שני) עם משפחות חטופים, ברקע המגעים לעסקה. הוא אמר לבני המשפחות: "מערכת הביטחון על כלל גופיה רואה בהשבת החטופים יעד מרכזי שיש להתקדם להשגתו, ועלינו לעשות הכול על מנת לממש את ההזדמנות שנוצרה". גלנט הוסיף: "הלחץ הצבאי יצר את התנאים שמאפשרים להתקדם לעסקה. מערכת הביטחון תדע גם לעצור וגם לחזור להילחם בכל מקום בעזה ככל שיידרש. עלינו לנצל את הלחץ הצבאי כדי להניע את העסקה ולא להחמיץ אותה". בחמאס הפנו אצבע מאשימה כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי הוא "מערים קשיים במשא ומתן", וכי הם קוראים למתווכות "לשים קץ לתחבולותיו".

גלנט עם משפחות חטופים
גלנט עם משפחות חטופים | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

אתמול מסר ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהודעה מטעם לשכתו, ארבעה עקרונות שמהווים "קווים אדומים" שעליהם ישראל "לא תוותר", בהם "האפשרות לחזור ללחימה עד להשגת כל המטרות, מניעת הברחות נשק לחמאס מגבול עזה למצרים, מניעת חזרת אלפי מחבלים חמושים לצפון הרצועה, ומקסום מספר החטופים החיים שיוחזרו משבי חמאס".

לסיום נכתב כי "המתווה שהוסכם על ישראל וזכה לברכת הנשיא ביידן יאפשר לישראל להשיב חטופים מבלי לפגוע ביתר מטרות המלחמה".

נתניהו ולפיד במליאה
נתניהו ולפיד במליאה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתוך כך, ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר פעם נוספת היום בפתח ישיבת סיעת יש עתיד כי ייתן רשת ביטחון לנתניהו אם יוציא לפועל עסקה. "זה לא נכון שנתניהו צריך לבחור בין עסקת החטופים להמשך הכהונה שלו כראש ממשלה, שיעשה את העסקה", הבהיר לפיד, "אם סמוטריץ' ובן גביר יפרשו, הוא יקבל ממני רשת בטחון".

"זו לא החלטה קלה - אבל הדבר הכי חשוב הוא להחזיר את החטופים הביתה", המשיך, "לעסקת החטופים יש רוב גדול בעם, יש לה רוב גדול פה בכנסת, היא צריכה לקרות. אנחנו חוזרים ומציעים לנתניהו רשת בטחון פוליטית לעשות את העסקה - עכשיו".

עוד אמר: "זו ההזדמנות האחרונה של נתניהו, של הממשלה שלו, לעשות תיקון. אנחנו לא נחלים אם העסקה הזו לא תקרה. החברה הישראלית לא תחלים. הפצעים שלה לא יחלימו. התאריך יישאר תקוע על השבעה באוקטובר".

לסיום הוסיף: "אני ראש האופוזיציה, אני רוצה בחירות, העם רוצה בחירות, הממשלה האיומה הזו גורמת רק נזקים לעם ישראל, אבל יש משהו הרבה יותר חשוב מזה. החטופים צריכים לחזור הביתה. זה פשוט יותר חשוב".