נתניהו במסר לביידן: "אי אפשר לתמוך ואז להתנגד"

ראש הממשלה נשא דברים בפני וועידת איפא"ק הפרו-ישראלית, והעביר מסר חריף לנשיא ביידן: "אי אפשר להתנגד לאסטרטגיה של חמאס להשתמש באזרחים כמגן אנושי, ואז להאשים את ישראל בקורבנות אזרחיים כתוצאה שלה"

זמן צפייה: 01:29

פרק נוסף בחילופי הדברים בין נתניהו לביידן: ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים היום (שלישי) בנאום מוקלט מול וועידת איפא"ק בארצות הברית, ואמר כי "אי אפשר לתמוך בזכותה של ישראל להגן על עצמה, ואז להתנגד לישראל כשהיא מממשת את הזכות הזו". את הדברים אמר בצל המשבר המתמשך ביחסים בינו לבין נשיא ארה"ב ג'ו ביידן.

"ישראל תנצח במלחמה הזו, לא משנה מה. כדי לנצח במלחמה זו עלינו להשמיד את גדודי הטרור הנותרים של חמאס ברפיח", אמר תחילה נתניהו בוועידה של השדולה הפרו-ישראלית בבתי הקונגרס. לאחר מכן פנה לקהילה הבינלאומית: "אתה לא יכול להגיד שאתה מתנגד לאסטרטגיה של חמאס להשתמש באזרחים כמגן אנושי, ואז להאשים את ישראל בקורבנות האזרחיים שהם תוצאה של האסטרטגיה הזו".

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן
הנשיא ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

ביום ראשון, בריאיון שהעניק לרשת MSNBC, ביידן ביקר בחריפות את נתניהו, והודיע שמדינתו לא תקבל מוות של עשרות אלפי עזתים נוספים - ושהוא שוקל להגיע לביקור נוסף בישראל כדי לנאום בפני הכנסת. "לנתניהו יש את הזכות להגן על ישראל ולרדוף אחרי חמאס, אבל הוא חייב לשמור על חיי החפים מפשע שנפגעים כתוצאה מהמלחמה", אמר הנשיא, ותקף: "לדעתי, הוא יותר פוגע בישראל מאשר עוזר לה בכל מה שקשור לדעת הקהל הבינלאומית".

עוד באותו היום, בריאיון ל"פוליטיקו" השיב ראש הממשלה הישראלי: "אני לא יודע למה ביידן התכוון, אבל אם הוא התכוון לכך שאני מוביל מדיניות נגד רוב הציבור הישראלי ושזה פוגע באינטרסים של ישראל, הוא טועה בשני הסעיפים", אמר נתניהו בריאיון. "זאת לא המדיניות הפרטית שלי בלבד, מדובר במדיניות שנתמכת על ידי הרוב המכריע של הישראלים. הם תומכים בפעולה שאנו נוקטים להשמדת גדודי הטרור הנותרים של חמאס".