ארה"ב: מגנים בחריפות את הריגת העיתונאית, מותה - פגיעה בחופש העיתונות

דובר משרד החוץ האמריקני נד פרייס כתב בחשבון הטוויטר שלו כי חקירת מותה של שירין אבו אקלה, שנהרגה הבוקר בג'נין, חייבת להיות מיידית ויסודית. פרייס הוסיף כי "האחראים חייבים לתת דין וחשבון". גם באיחוד האירופי גינו: "בלתי מתקבל על הדעת"

זמן צפייה: 01:25

דובר משרד החוץ האמריקני נד פרייס גינה הערב (רביעי) את הריגת העיתונאית שירין אבו אקלה בג'נין, ובציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו הוא כתב: "אנו שבורי לב בעקבות הריגת העיתונאית האמריקנית שירין אבו אקלה בגדה המערבית, ומגנים בחריפות את האירוע. החקירה חייבת להיות מיידית ויסודית, והאחראים חייבים לתת דין וחשבון. מותה הוא פגיעה בחופש העיתונות בכל מקום".

גם דובר האיחוד האירופי לענייני חוץ פיטר סטאנו גינה את האירוע, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "האיחוד האירופי מגנה בחריפות את הריגתה של עיתונאית אל-ג'זירה שירין אבו עקלה בג'נין. נדרשת חקירה מיידית ויסודית שתבהיר מה קרה ויש להעמיד את האחראים לדין. פגיעה בעיתונאים היא בלתי מתקבלת על הדעת".

מוקדם יותר הגיב הרמטכ"ל אביב כוכבי לאירוע, ואמר כי "בשלב זה לא ניתן לקבוע מאיזה ירי היא נפגעה ואנו מצטערים על מותה". בעקבות המקרה מינה הרמטכ"ל צוות ייעודי בראשות מפקד חטיבת הקומנדו, אלוף משנה מני ליברטי, לתחקר את האירוע.

כוכבי הוסיף: "במהלך פעילות הלילה, כמו באירועים רבים אחרים, התבצע על ידי הפלסטינים ירי נרחב לעבר כוחותינו, ירי פראי וחסר אבחנה לכל כיוון. בניגוד לפלסטינים, חיילי צה"ל מבצעים ירי מקצועי וסלקטיבי. הכתבת שנהרגה שהתה בזירת לחימה".

"בשלב זה לא ניתן לקבוע מאיזה ירי היא נפגעה ואנו מצטערים על מותה", סיכם הרמטכ"ל, "על מנת להגיע לחקר האמת הקמנו צוות מיוחד שיברר את העובדות ויציג אותן במלואן ובהקדם האפשרי. הלוחמים הלילה פעלו תחת אש, והפגינו אומץ ונחישות כדי להגן על אזרחי המדינה, וכך נמשיך בכל מקום שנידרש".

Whatsapp Image 2022 05 11 At 1
גופתה של עיתונאית אל ג'זירה שירין אבו עאקלה | צילום: רויטרס

במהלך מבצע מעצרים שנערך הלילה נהרגה העיתונאית הוותיקה מ"אל-ג'זירה" מירי בראשה. בצה"ל עדיין בודקים את הפרטים וביקשו לקיים חקירה בשיתוף עם הפלסטינים אך שם סירבו. בהודעת דובר צה"ל נכתב כי "אנו מביעים את צערנו על מותה של העיתונאית, רואים חשיבות רבה בחופש העיתונות ופועלים לשמרו. לצד זאת, נדגיש כי יש לנקוט משנה זהירות בכניסה ובשהייה במרחבים בהם מבוצע ירי על ידי גורמי טרור או בסביבתם".