הרמטכ"ל מינה צוות לחקירת מות העיתונאית: "בשלב זה לא ניתן לקבוע ממה נפגעה"

דובר צה"ל הוציא הודעה רשמית ובה הביע צער על מותה של העיתונאית שירין אבו עאקלה בחילופי האש בג'נין. בנוסף, צוין כי הוקם צוות חקירה מיוחד בראשות מפקד חטיבת הקומנדו שיבדוק את המקרה. הרמטכ"ל: "אנו מצטערים על מותה"

זמן צפייה: 00:39

דובר צה"ל הוציא הודעה רשמית בדבר פעילות צה"ל בג'נין במהלך הלילה (רביעי) שבו נהרגה עיתונאית אל ג'זירה שירין אבו עאקלה. הרמטכ"ל אביב כוכבי הגיב ואמר כי: "בשלב זה לא ניתן לקבוע מאיזה ירי היא נפגעה ואנו מצטערים על מותה".

במהלך מבצע מעצרים שנערך הלילה נהרגה העיתונאית מירי בראשה. בצה"ל עדיין בודקים את הפרטים וביקשו לקיים חקירה בשיתוף עם הפלסטינים אך שם סירבו. בהודעת דובר צה"ל נכתב כי "אנו מביעים את צערנו על מותה של העיתונאית, רואים חשיבות רבה בחופש העיתונות ופועלים לשמרו. לצד זאת, נדגיש כי יש לנקוט משנה זהירות בכניסה ובשהייה במרחבים בהם מבוצע ירי על ידי גורמי טרור או בסביבתם".

[brightcove_iframe video_id='news-video-news-flash-part-2205111711' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='הרמטכ"ל כוכבי: "הכתבת שנהרגה שהתה בזירת לחימה"' poster='' kid='1_1lhciqun' duration='61']

בעקבות המקרה הרמטכ"ל מינה צוות ייעודי בראשות מפקד חטיבת הקומנדו, אלוף משנה מני ליברטי, לתחקר את האירוע. כוכבי הוסיף: "במהלך פעילות הלילה, כמו באירועים רבים אחרים, התבצע על ידי הפלסטינים ירי נרחב לעבר כוחותינו, ירי פראי וחסר אבחנה לכל כיוון. בניגוד לפלסטינים, חיילי צה"ל מבצעים ירי מקצועי וסלקטיבי".

"הכתבת שנהרגה שהתה בזירת לחימה. בשלב זה לא ניתן לקבוע מאיזה ירי היא נפגעה ואנו מצטערים על מותה. על מנת להגיע לחקר האמת הקמנו צוות מיוחד שיברר את העובדות ויציג אותן במלואן ובהקדם האפשרי. הלוחמים הלילה פעלו תחת אש, והפגינו אומץ ונחישות כדי להגן על אזרחי המדינה, וכך נמשיך בכל מקום שנידרש".

Vlrxkk
העיתונאית שירין אבו עאקלה

מטרת המבצע הלילה הייתה מעצר של פעיל הג'יהאד האיסלאמי ופעילי טרור נוספים במחנה הפליטים ג'נין ובכפר בורקין. הלוחמים ביצעו חיפוש אחר אמצעי לחימה בלתי חוקיים ובמהלך הלילה נעצרו שמונה חשודים שהועברו לחקירת כוחות הביטחון.