גורם אמריקני: "הכנסת משמרות המהפכה לרשימת ארגוני הטרור - מהלך מסוכן"

אחרי שבנט ולפיד קראו לבית הלבן לא להסיר את הארגון הצבאי האיראני מהרשימה, מקורב לממשל בארה"ב טען המהלך הפך את המשטר בטהרן ליותר תקיף. "נגביל אותם באמצעות מאות סנקציות"

זמן צפייה: 01:35

מקורב לממשל בארצות הברית השיב היום (ראשון) לראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד, שקראו לבית הלבן לא להסיר את משמרות המהפכה האיראניים מרשימת ארגוני הטרור. "ההחלטה של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ב-2019 להכניס את משמרות המהפכה לרשימה הייתה מהלך מסוכן וקצר רואי", אמר הגורם לחדשות 13.

לדברי הגורם, המהלך שם דגש על רטוריקה והזניח את ביטחונה של ארצות הברית והשותפות שלה. עוד טען כי הכנסת משמרות המהפכה לרשימה גרם לאיראן להיות אגרסיבית יותר, כמו תקיפת אוניות במפרץ הפרסי ולירות טילים על אתרי הנפט של סעודיה. "נגביל את משמרות המהפכה באמצעות מאות סנקציות על בכירים כחלק מהסכם הגרעין".

במהלך סוף השבוע מתחו בנט ולפיד ביקורת נגד הממשל האמריקני שמנסה להסיר את משמרות המהפכה האיראניים מרשימת הטרור. "זה עלבון לקורבנות ומחיקה של מציאות מתועדת, שיש לה הוכחות חד משמעיות", נכתב בהודעה המשותפת של השניים. "אנו מתקשים להאמין שההגדרה תבוטל תמורת 'הבטחה לא לפגוע באמריקנים' - מאמינים שארצות הברית לא תפקיר את בעלות בריתה הקרובות ביותר תמורת הבטחות ריקות".

מוקדם יותר היום התייחס ראש הממשלה לנושא. "משמרות המהפכה הם ארגון הטרור הגדול והרצחני בעולם. בניגוד לדאע"ש או ארגונים אחרים – עומדת מאחוריו מדינה", אמר "אנחנו מודאגים מאוד מכוונתה של ארצות הברית להיענות לדרישה האיראנית החצופה ולהוציא את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור - ארצות הברית נחושה לחתום על הסכם הגרעין עם איראן כמעט בכל מחיר".