משרד החוץ מחדד את אזהרת המסע לאומן: "סכנת חיים מיידית"

משרד החוץ קורא לישראלים שלא להגיע לאוקראינה ובדגש על העיר אומן וסביבתה. זאת, בשל המלחמה המתנהלת במדינה והקרבות הפעילים בה בין צבאות רוסיה ואוקראינה והוסיף כי "אזרחים ישראלים הנמצאים באוקראינה נקראים לעזוב מיידית את גבולות המדינה"

קברו של רבי נחמן מברסלב, אומן - אוקראינה
קברו של רבי נחמן מברסלב, אומן - אוקראינה. ינואר 2022 | צילום: יוסי זלינגר, פלאש 90

משרד החוץ חידד היום (חמישי) את אזהרת המסע לאוקראינה בדגש על העיר אומן וסביבתה. זאת, בשל המלחמה המתנהלת במדינה והקרבות הפעילים בה בין צבאותיהן של רוסיה ואוקראינה. המשרד הוסיף וקרא לאזרחי ישראל להימנע מלהגיע לאוקראינה בכלל.

בהודעת המשרד נמסר: "אזרחים ישראלים הנמצאים באוקראינה נקראים לעזוב מידית את גבולות המדינה. המצב הביטחוני הנפיץ כולל סכנת הפצצות מהאוויר או ירי רקטות גם על ישובים ושטחים אזרחיים, כולל במרכז ובמערב המדינה, מהווים סכנת חיים ממשית ומיידית".

אומן, אוקראינה. ראש השנה בשנה שעברה
אומן, אוקראינה. ראש השנה בשנה שעברה | צילום: פלאש 90

כזכור, ממשלת אוקראינה הכריזה על מצב חירום החל מה-24 בפברואר, דבר שעלול להביא לפגיעה בחופש תנועה ולהטלת עוצר על אזורים שונים במדינה. גם משרד החוץ האוקראיני פרסם השנה הודעה המבקשת שלא להגיע לאומן בגלל המלחמה. יודגש כי לשגרירות ישראל בקייב אין נוכחות רציפה בימים אלה, והיא לא תוכל לספק שירותים קונסולריים מלאים במקרה חירום.