בצל המשבר: שגרירות ישראל באוקראינה תיסגר עד הודעה חדשה

בעקבות חילוקי דעות עם משרד האוצר ומורת רוח מהתנהלות שר החוץ, בוועד עובדי משרד החוץ החליטו להשבית את הפעילות בקייב כמחאה על קיצוץ תוספות השכר שנקט האוצר. זאת, בזמן שבמדינה שורר משבר בינלאומי מול רוסיה

משרד החוץ
משרד החוץ (ארכיון) | צילום: רויטרס

ועד העובדים של משרד החוץ הודיע היום (שני) כי בשל חילוקי דעות עם משרד האוצר, שגרירות ישראל באוקראינה תיסגר עד להודעה חדשה. לפי הודעת הוועד, "עובדי משרד החוץ בקייב קיוו כי התערבותו של שר החוץ יאיר לפיד תוביל לפתרון משבר קיצוץ השכר של עובדי השגרירות בקייב".

לטענת עובדי משרד החוץ, האוצר מתעלם מדרישותיהם למנוע את קיצוץ תוספות השכר. בעקבות כך, הוועד הודיע על עצירה מיידית של כלל הפעילות של אנשי השגרירות בקייב שיערכו כעת לפינוי משפחות השליחים מהמדינה ויטפלו רק באירועי פיקוח נפש.

יאיר לפיד
יאיר לפיד | צילום: רויטרס

יו"ר הוועד, יוסי לוי, אמר כי "הצעת האוצר לפרוס את הקיצוץ היא עזות מצח. הגענו לרגע עצוב שבו נאלצים לעצור פעילות בעיצומה של המערכה בשל אטימות והתעמרות האוצר. השגרירות בקייב לא תספק שירות לציבור עד להפסקת ההתעמרות של האוצר בשליחי המדינה. אנו קוראים לשר החוץ לפיד לעמוד בהבטחתו ולפתור את המשבר".

כזכור, לפני כשבוע נודע לחדשות 13 על מכתב חריף במיוחד ששיגרו עובדי שגרירות ישראל באוקראינה לשר החוץ יאיר לפיד. המכתב נשלח בעקבות החלטת משרד האוצר, לגרוע בחודש הקרוב כמחצית משכרם, בשעה שהם נדרשים למאמץ מיוחד בשל המשבר באוקראינה.

במכתב לשר החוץ, השגריר הישראלי בקייב מיכאל ברודסקי ושאר העובדים תובעים כי יטפל בעניינם ויעצור את יישום ההחלטה של האוצר שקובעת שאוקראינה אינה איזור מסוכן ולכן, עליהם להחזיר לאלתר רטרואקטיבית תוספת של 4% ששולמה להם לאורך השנה האחרונה.

בעקבות פניית חדשות 13 למשרד החוץ נמסר כי על מנת למנוע את הפגיעה הקשה בשכר בחודש אחד, הוחלט עכשיו לפרוס את הקיצוץ על פני כמה חודשים. כמו כן, יפעלו להחזיר את תוספת הביטחון לעובדים בשל המצב הנוכחי באוקראינה.