שגריר אוקראינה בישראל: "אסור להקשיב לתעמולה הרוסית"

ביום השני לפלישה הרוסית, איבגן קורנייצ'וק נשא דברים בתל אביב ואמר כי הצבא האוקראיני עומד מול כל הכוחות שמנסים לכבוש את הערים הגדולות. השגריר הוסיף כי אוקראינה נמצאת במו"מ מול ישראל על מנת לקבל עזרה הומניטרית, ובירך על הגינוי של שר החוץ לפיד לפלישה. "עלינו ללמוד מישראל"

זמן צפייה: 04:01

שגריר אוקראינה בישראל איבגן קורנייצ'וק נשא דברים היום (שישי) בבניין השגרירות בתל אביב, ואמר כי לאוקראינים יש נפגעים רבים בהתקפות, כולל אזרחים. "אסור להקשיב למה שאומרת התעמולה הרוסית", אמר השגריר, "הם לא תוקפים רק מטרות צבאיות אלא גם מטרות אזרחיות".

"למרות כל ניסיונותינו למנוע את הפלישה אנחנו כבר ביום השני למלחמה, ואתם יודעים מה קורה אפילו יותר טוב ממני", אמר קורנייצ'וק, "זה לא רק קרב טנקים ליד חרקוב או כמה כוחות ליד קייב. הצבא האוקראיני עומד מול כל הכוחות שמנסים לכבוש את הערים הגדולות".

שגריר אוקראינה בישראל, איבגן קורנייצ'וק
שגריר אוקראינה בישראל, איבגן קורנייצ'וק

"רוב האנשים בערים הגדולות בילו את הלילה בתחנות הרכבת התחתית כדי להתגונן מהתקיפות האוויריות", הוסיף השגריר, "הנשיא וחברי הממשלה האוקראינית נמצאים במשרד בקייב ומתכננים את המהלכים הצבאיים".

עוד אמר קורנייצ'וק: "אנחנו כעת במשא ומתן מול ישראל על מנת לקבל עזרה הומניטרית, ואני מברך על הודעתו של שר החוץ יאיר לפיד שגינה את הפלישה הרוסית. אנחנו עומדים מול האגרסיה הרוסית, ונעשה הכל כדי למנוע תבוסה. פוליטיקאים ועיתונאים רבים אומרים שעלינו ללמוד מישראל כיצד הצבא שלנו צריך להיות מוכן לאפשרות של כיבוש רוסי. זה יצריך הרבה מאוד כוח של העם האוקראיני".