ניידס: "חייבים להתערב כדי שישראל לא תרד מהפסים"

בריאיון ל"וול סטריט ג'ורנל" אמר שגריר ארה"ב היוצא, טום ניידס, על רקע קידום חוקי המהפכה המשפטית, כי ממשל ביידן "לא יכול שלא להתערב כדי למנוע מישראל לרדת מהפסים". הוא אמר: "קראתי לנתניהו להאט את הקצב, ללחוץ על הבלמים ולנסות להגיע לקונצזוס"

זמן צפייה: 02:46

שגריר ארצות הברית היוצא, טום ניידס, שצפוי לסיים בקרוב את תפקידו, אמר היום (שני) בריאיון ל"וול סטריט ג'ורנל" על רקע קידום חוקי המהפכה המשפטית, כי ממשל ביידן "לא יכול שלא להתערב כדי למנוע מישראל לרדת מהפסים".

​"אני חושב שרוב אזרחי ישראל רוצים שנתערב בנושאים הקשורים למדינה שלהם", אמר ניידס והוסיף כי קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו "להאט את הקצב, ללחוץ על הבלמים ולנסות להגיע לקונצנזוס". בתוך כך, העיניים נשואות כעת לשבוע הבא, אז יגיע הנשיא הרצוג לביקור בבית הלבן ולנאום בקונגרס – כשבלב הביקור יעמדו המחאות והחקיקה.

Whatsapp Image 2023 04 27 At 1
שגריר ארצות הברית בישראל טום ניידס | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

זו לא הפעם הראשונה שניידס אומר את הדברים הללו, אך ברקע קידום החקיקה הערב, האמריקנים שוב מעבירים מסר פומבי לישראל, והממשל עוקב מקרוב אחר מה שקורה בכנסת. יודגש כי לאורך השבועות האחרונים, קידום החקיקה עלה  בשיחות של גורמים ישראלים עם אמריקנים, והמסר הישראלי הוא שמדובר רק בקריאה ראשונה, ובתחילתו של תהליך ארוך.

נתניהו, נזכיר, אמר בחודש שעבר בריאיון ל"וול סטריט ג'ורנל" כי ימשיך בחקיקת המהפכה המשפטית - אך ללא פסקת ההתגברות. "אנחנו קשובים לצרכי הציבור", אמר נתניהו, "היא לא על השולחן יותר, שינינו אותה ברגע שהגיעה הטיוטה המקורית לשינוי החוק".

לפני כחודשיים פורסם כי ניידס  יסיים את תפקידו בקיץ הקרוב. בתקופה האחרונה של כהונתו, הרבה לבקר בשם ארה"ב את ה"דהירה" של הממשלה לחקיקה. לדוגמא, במרץ שעבר, אמר כי "מאות אלפי בני אדם מפגינים כל שבוע נגד המהפכה המשפטית. לאזרחי ישראל ממש אכפת מהמקום הזה". בהמשך, השגריר הדגיש כי "לא נכתיב לישראל איך להתייחס לבית המשפט העליון. עם זאת, מה שמחבר בין ישראל לארצות הברית - זו הדמוקרטיה. אנו אומרים לנתניהו להאט ולהגיע להסכמות".