נתניהו: "ממשיכים במלחמה. אף אחד לא יעצור אותנו - גם לא האג"

בהצהרה בקריה לא גינה רה"מ את דברי חברי הקואליציה - שהגיעו להאג: "התבטאויות חריפות, אך חסרות משמעות. מדיניות הממשלה קובעת". בתשובה לחדשות 13 על זימון השר אמסלם לקבינט: "הוא משקיף קבוע ונכח בכל הישיבות; שואל שאלות ענייניות"

זמן צפייה: 22:18

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב (שבת) מסיבת עיתונאים בקריה בתל אביב, בה אמר כי ישראל ממשיכה במלחמה "עד הסוף. אף אחד לא יעצור אותנו - גם לא האג ולא ציר הרשע". הוא לא גינה את התבטאויות חברי הקואליציה - שהגיעו לבית הדין הבינלאומי לצדק: "התבטאויות חריפות, אך חסרות משמעות. הדרג המדיני קובע". בתשובה על שאלת חדשות 13 בנוגע לזימון השר דוד אמסלם לדיון הקבינט, אמר כי "השר אמסלם הוא משקיף קבוע. הוא לא הוזמן במיוחד. הוא נכח בכל הישיבות והוא שואל שאלות ענייניות".

לדברי נתניהו, "מה שקרה ב-7 באוקטובר לא יקרה שוב. לשם כך, בין השאר, מחר נביא תקציב שיבטיח את המשך המלחמה. עוד כסף לביטחון - הרבה יותר כסף. עוד תגמולים ומענקים לאנשי המילואים, למשפחותיהם, לעצמאים - וסיוע נוסף למפונים". הוא הוסיף: "אפשר להגדיל את הגירעון - כי הכלכלה שלנו חזקה". בתשובה לשאלת חדשות 13 בנוגע להבטחתו, לפיה 'לא יחסר כסף לאף אחד', זאת למרות שלא אישר את הקיצוצים המרכזיים בתקציב - אמר נתניהו כי כוונתו הייתה לתקציב 2023, שאושר בדצמבר, ולא 2024 - שיאושר החודש.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-1301242003' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_8u5l0y6l' duration='250']

רה"מ התייחס גם להעברת התשלומים לרשות הפלסטינית, אליה התנגדו חלק משרי הקבינט המדיני-ביטחוני בניגוד לעמדת מערכת הביטחון. נתניהו אמר כי כספי המיסים הועברו לפלסטינים והם "שוכנים בחשבון שלהם. הם עדיין לא משכו אותם כיוון שהם רוצים כספים לעזה".

הוא נשאל גם על החזרת תושבי הרצועה לבתיהם והדגיש כי ישראל פועלת לפי החוק הבינלאומי: "אתה מוציא אוכלוסיה משטח לחימה שמסכן אותה - ולא מחזיר אותה כל עוד הסכנה קיימת. והיא קיימת - יש לחימה בצפון הרצועה, ולא נחזיר בזמן הזה תושבים". באשר לדיונים במסגרת התביעה נגד ישראל בבית הדין בהאג, אמר: "ההתנפלות הצבועה על מדינת היהודים, שקמה מאפר השואה, בשליחות אלה שבאו לבצע ביהודים שואה נוספת - היא שפל מוסרי בתולדות האומות. תומכי הנאצים החדשים מעזים להאשים אותנו ברצח עם. איזו חוצפה. המלחמה - מוסרית וצודקת מאין כמוה נגד מפלצות חמאס".

מפגינים מחוץ לבית המשפט לצדק בהאג
מפגינים מחוץ לבית המשפט לצדק בהאג | צילום: רויטרס

כמו כן, לאחר שמוקדם יותר הערב פורסם ב"וול סטריט ג'ורנל" כי ישראל הודיעה למצרים שתשתלט על ציר פילדלפי, נתניהו אמר: "לא נסיים את המלחמה בלי שנסגור את הפרצה הזאת. אחרת נחסל את חמאס, נפרז את עזה - ואחר כך שוב ייכנסו דרכה אמצעי לחימה. יש כמה אפשרויות לסגור אותה; אנחנו בודקים אותן. זה חייב להיות סגור".

על הפגישה עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן אמר נתניהו: "הודיתי לו על הסיוע האמריקני – והדגשתי בפניו שיצאנו למלחמה הזאת אחרי שהמפלצות הללו שחטו בנו. אמרתי לו דבר נוסף: 'זאת לא רק המלחמה שלנו - זו גם המלחמה שלכם'. בני האור מול בני החושך. מלחמה נגד ציר הרשע בהובלת הרשע - חיזבאללה, חמאס, חות'ים - והוספתי שאני לא שוכח לרגע שבנוסף למלחמה הזאת יש לנו משימה קיומית: למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני. זאת המשימה שלי, שלנו - ואמרתי לבלינקן שזאת צריכה להיות גם המשימה העליונה שלהם. אנחנו בשעת מבחן לאומית. אנחנו נלמים לא רק כדי להשיב את הביטחון שלנו עכשיו, אלא כדי להבטיח אותו לדורות".