לקראת ביקור הרצוג בטורקיה: משלחת בכירה ביקרה בישראל

המשלחת, שכללה את הדובר והיועץ הבכיר לארדואן ואת סגן שר החוץ הטורקי, נפגשה עם מנכ"ל בית הנשיא ומנכ"ל משרד החוץ. הצדדים דנו בהכנות לביקור הנשיא בטורקיה, ביחסים הבילטארליים בין המדינות ובסוגיות אזוריות שונות

המשלחת הטורקית בישראל

משלחת טורקית בכירה ביקרה היום (חמישי) בישראל, ונפגשה עם מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז, מנכ"ל בית הנשיא אייל שויקי וצוותיהם. המשלחת הטורקית כללה את הדובר והיועץ הבכיר לנשיא טורקיה, איברהים קלין, וסגן שר החוץ הטורקי סאדת אונאל.

בפגישות, שנערכו הן במשרד החוץ והן בבית הנשיא, דנו הצדדים בהכנות לביקור הנשיא יצחק הרצוג בטורקיה, ביחסים הבילטארליים בין המדינות ובסוגיות אזוריות שונות. בהודעה משותפת לבית הנשיא ומשרד החוץ נמסר כי הצדדים הסכימו כי שיקום היחסים יוכל לתרום ליציבות האזור.

המשלחת הטורקית בישראל
המשלחת הטורקית בישראל

הביקור הגיע לאחר שבדצמבר 2021 ביקר אושפיז בטורקיה, בפגישה אשר במהלכה החל השיח על ביקור הנשיא הרצוג בטורקיה. השבוע פרסם העיתון הטורקי "סבאח" כי הרצוג יבקר במדינה המוסלמית ב-9 במרץ, זאת לאחר ההתבטאויות של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, שאמר לאחרונה כי ביקור של הרצוג יכול לפתוח דף חדש ביחסים.

Ybbazh
הנשיא ארדואן והנשיא הרצוג | צילום: רויטרס

בנוסף, בעיתון הטורקי דווח בחודש שעבר כי ארדואן החל לפעול בכמה שלבים לבניית היחסים מחדש עם ישראל. הצעד הראשון היה שחרורם של בני הזוג אוקנין שנעצרו ונכלאו במדינה, מה שהוביל לשיחה של ארדואן עם מקבילו הישראלי.

לפי הדיווח, הצעד הבא הוא מיתון רטוריקה לוחמנית. לארדואן, כך לפי העיתון, חשוב ששתי המדינות ישמרו על שפה מכובדת בהתייחסות אחת כלפי השנייה כדי לפעול למען חידוש היחסים. לאחר מכן מתוכנן שלב פתיחת השגרירויות מחדש ולבסוף פגישה בין המנהיגים.