לראשונה זה 13 שנים: שיחת טלפון עם שר החוץ הטורקי

לאחר ההתבטאויותיו האחרונות של ארודאן, הממשל באנקרה ממשיך לאותת שהוא מעוניין בהתחממות היחסים עם ישראל, השר לפיד שוחח עם מקבילו מטורקיה, שהתקשר לשאול לשלומו אחרי שנדבק בקורונה

זמן צפייה: 00:47

שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושולו התקשר הערב (חמישי) לשר החוץ יאיר לפיד לשאול לשלומו לאחר שחלה בקורונה. מדובר בשיחה הראשונה בין שרי החוץ של המדינות מזה 13 שנה, אז שרת החוץ הייתה ציפי לבני.

השבוע נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אמר במסיבת עיתונאים כי "הנשיא הרצוג עשוי לבקר בקרוב בטורקיה". מאז האמירה ביום שלישי, מלשכתו של נשיא המדינה יצחק הרצוג סירבו להתייחס לנאמר. עוד אמר הנשיא הטורקי כי "טורקיה נוקטת בגישה חיובית לגבי שיתוף פעולה עם ישראל בים התיכון".

File Photo: Turkish Foreign Minister Mevlut Cavusoglu Attends A News Conference In Beirut
שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושולו | צילום: רויטרס

גם בתחילת השבוע התייחס ארדואן ליחסים בין המדינות, הכיר בכך שהוא מנהל שיחות עם מנהיגי המדינה ואמר כי יהיה ניתן לקיים מגעים רשמיים לגבי הנחת צינור גז מישראל לאירופה דרך טורקיה. "אנחנו מנהלים שיחות עם נשיא ישראל יצחק הרצוג. ראש הממשלה נפתלי בנט גם שולח לנו מסרים שונים", אמר.

גורם ישראלי בכיר מסר כי טרם נקבע מועד הפגישה בין הרצוג לארדואן. בנוסף, הודגש כי היחסים עם טורקיה לא יבואו על חשבון הברית האיתנה עם יוון וקפריסין.