הדגל הורד לחצי התורן אחרי חיסול הנייה, סגן השגריר זומן לשיחת נזיפה

שר החוץ ישראל כ"ץ הורה לזמן את סגן השגריר הטורקי בישראל לשיחת נזיפה חמורה, בעקבות הורדת הדגל בשגרירות טורקיה בתל אביב לחצי התורן, על רקע חיסולו של בכיר חמאס אסאמעיל הנייה בטהראן. "שייסעו לטורקיה ויתאבלו יחד עם אדונם ארדואן"

זמן צפייה: 02:25

שר החוץ ישראל כ"ץ הורה היום (שישי) לזמן את סגן השגריר הטורקי בישראל לשיחת נזיפה חמורה בעקבות הורדת הדגל בשגרירות טורקיה בתל אביב לחצי התורן, על רקע חיסולו של בכיר חמאס אסאמעיל הנייה בטהראן, זאת לאחר שאתמול הכריז נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן על יום אבל בעקבות מותו של הנייה.

"ישראל לא תקבל ביטויים של השתתפות באבל כלפי רוצח כמו איסמעיל הנייה שעמד בראש ארגון הטרור חמאס שביצע את מעשי האונס והרצח ב-7 לאוקטובר, ואף נשא עם חבריו תפילת הודיה ואיחל הצלחה לרוצחים על רקע תמונות הזוועה בהם צפה מעל מרקע הטלוויזיה", מסר השר כ"ץ, "אם נציגי השגרירות רוצים להתאבל, שייסעו לטורקיה ויתאבלו יחד עם אדונם ארדואן שמחבק את ארגון הטרור חמאס ותומך במעשי הרצח והזוועה שלו".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר: "הורדת הדגל לחצי התורן בשגרירות טורקיה בישראל כ״מחווה״ להנייה מראה מה בדיוק הם חושבים עלינו. שגריר טורקיה מוזמן להוריד את הדגל לגמרי ולחזור למדינתו. אני קורא לשר החוץ וראש הממשלה לזמן לשימוע את השגריר הטורקי, לקראת סילוקו מהארץ".

הדגל שהורד לחצי התורן בשגרירות טורקיה בתל אביב
הדגל שהורד לחצי התורן בשגרירות טורקיה בתל אביב | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ח"כ אלמוג כהן מסר: "אני דורש משר החוץ לגרש את השגריר הטורקי בעקבות הורדת הדגל לחצי התורן על מותו של רב-המרצחים איסמעיל הנייה. הצורר הנאצי ארדואן, ממשיך לתמוך בטרור ולארח אכסניה לחמאס והג'יהאד האיסלאמי. אלו שבשבעה באוקטובר, רצחו שחטו ואנסו אלפי ישראלים ואף הגדיל לעשות ולהכריז על יום אבל לאומי בעקבות מותו של איסמעיל הנייה ולציינו בישראל. מדינת ישראל חייבת לגרש את השגריר הטורקי ולנתק את כל קשרינו עימם, הגיע הזמן שנתחיל לגבות מחירים על תמיכה באויבנו והסתה אנטישמית".

יו"ר יהדות התורה, השר יצחק גולדקנופף, מסר: "ארדואן הפך כבר מזמן את טורקיה לחלק בלתי נפרד מציר הרשע ולמדינה תומכת טרור. מי שמתאבל על ארכי טרוריסט, שעל ידיו דמם של גברים, נשים וילדים חפים מפשע, אין מקומו במדינת ישראל".

נשיא טורקיה ארדואן וראש הלשכה המדינית של חמאס אסמעיל הנייה בפגישתם באיסטנבול
ארדואן והנייה בפגישתם באיסטנבול, לפני כארבעה חודשים | צילום: רויטרס

הבוקר דווח כי טורקיה חסמה את הגישה לרשת החברתית "אינסטגרם" במדינה, ומשתמשים רבים דיווחו כי הם אינם מצליחים לרענן את ה"פיד" בחשבונות שלהם. הצעד הטורקי מגיע לאחר ש"אינסטגרם", שנמצאת בבעלות חברת "מטא", הסירה פוסטים של גולשים שהתאבלו על מותו של הנייה. בסוכנות הידיעות "בלומברג" דווח כי יועץ בכיר של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן טען כי הרשת החברתית מפעילה צנזורה כלפי הטורקים.