אזהרת מערכת הביטחון: "המשבר עם ארה"ב עלול להשליך על הסיוע"

פרסום ראשון: בכירי מערכת הביטחון הזהירו את נתניהו מפני חשש ממשי מפגיעה באספקת התחמושת לישראל. הם התריעו בפני קבינט המלחמה כי "המצב מול ממשל ביידן מחריף", וכי הדבר "עלול לפגוע בסיוע לישראל בהמשך". עוד אמרו: "המתחים גוברים ככל ששנת הבחירות בארה"ב מתקדמת". משרד הביטחון: "ככלל, איננו מתייחסים לנאמר בדיוני הקבינט"

זמן צפייה: 01:50

המשבר בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לממשל ביידן מחריף: הערב (שבת) פורסם לראשונה בחדשות 13 כי בכירי מערכת הביטחון הזהירו את נתניהו מפני חשש ממשי מפגיעה בסיוע לישראל, בעקבות המשבר הגובר מול הממשל האמריקני.

בכירים במערכת הביטחון הזהירו את קבינט המלחמה כי "המצב מול ממשל ביידן מחריף", וכי הדבר "עלול לפגוע בנו בסיוע בהמשך". הבכירים אמרו עוד כי "המתחים האלה גוברים ככל ששנת הבחירות בארה"ב מתקדמת".

יו"ר המחנה הממלכתי וחבר קבינט המלחמה, השר בני גנץ, אמר במסגרת ביקורו בוושינגטון כי "הממשל האמריקני איתנו במלחמה בחמאס, אבל לא בנושא ההומניטרי. דעת הקהל אצלם משחקת תפקיד מכריע באירוע הזה. אם בשביל לשמור את הממשל בצד שלנו צריך לשלם בעוד סיוע הומינטרי - אז זה מחיר שישראל צריכה לשלם".

ממשרד הביטחון נמסר: "ככלל, איננו מתייחסים לנאמר בדיוני הקבינט".

השר בני גנץ עם סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס
השר בני גנץ עם סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס | צילום: מתוך טוויטר

אזהרת בכירי מערכת הביטחון באה ברקע דבריה של סגנית נשיא ארה"ב, קמלה האריס, בריאיון לרשת CBS אמש. בתשובה על שאלה שנגעה להפסקת הסיוע הצבאי לישראל, היא אמרה כי "חשוב להבחין בין ממשלת ישראל לבין אזרחיה - שזכאים לביטחון כמו הפלסטינים". האריס הוסיפה: "יותר מדי פלסטינים נהרגו מתחילת המלחמה. ישראל חייבת לעשות יותר ולאפשר עוד סיוע הומניטרי".

מוקדם יותר השבוע נפגשה האריס עם השר בני גנץ בוושינגטון. על-פי הודעת הבית הלבן, האריס חזרה בפני גנץ על מחויבותו של ממשל ביידן לביטחון ישראל, גינתה פעם נוספת את מתקפת 7 באוקטובר והדגישה את תמיכתה בסגירה מהירה של עסקת שחרור חטופים.