טראמפ: נתניהו אמר לי שיהודים מצביעים לדמוקרטים 'מתוך הרגל'

הנשיא הרפובליקני לשעבר סיפר לתורמים יהודים בניו ג'רזי על פגישתו האחרונה עם ראש הממשלה, שלטענתו אמר לו כי יהודים מצביעים למפלגה הדמוקרטית מתוך הרגל. "הדמוקרטים שונאים את ישראל", קבע טראמפ - שמרבה לעלוב ביהודים שלא בוחרים במפלגתו

דונלד טראמפ ובנימין נתניהו בפתח הפגישה בפלורידה
נתניהו ורעייתו שרה עם טראמפ בכניסה למאר א-לאגו | צילום: עמוס בן-גרשום

באירוע קמפיין בניו ג'רזי, נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ סיפר לתורמים יהודים על פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני שלושה ימים באחוזתו מאר א-לאגו שבפלורידה, ושיתף בתשובה שנתניהו סיפק כאשר שאל אותו מדוע יהודים מצביעים למפלגה הדמוקרטית.

 

"שאלתי את ביבי נתניהו 'למה יהודים מצביעים לדמוקרטים?'", סיפר המועמד הרפובליקני לנשיאות, "נתניהו אמר לי שזה מתוך הרגל, שהם התרגלו להבציע לדמוקרטים".

"זה נכון", אמר טראמפ בנוגע לתשובתו של ראש הממשלה לשאלה, והוסיף לקול תשואות הנוכחים: "הדמוקרטים שונאים את ישראל".

דונלד טראמפ ובנימין נתניהו בפתח הפגישה בפלורידה
בנימין נתניהו ודונלד טראמפ בפתח פגישתם ביום שישי | צילום: עמוס בן-גרשום

טראמפ מרבה לתקוף יהודים שמצביעים למועמדים מהמפלגה הדמוקרטית, בטענה כי הם אינם נאמנים למדינת ישראל. לאחר פגישתו עם ראש הממשלה ביום שישי, המועמד הרפובליקני לנשיאות תקף את יריבתו בבחירות, סגנית הנשיא קמלה האריס, וטען: "הפגישה שלה עם נתניהו הייתה מעליבה. היא תאריך את המלחמה - ותעכב את שחרור החטופים".

טראמפ התייחס גם לעובדה כי האריס נעדרה מנאומו של נתניהו בקונגרס ולא ישבה בראשו חרף תפקידה כנשיאת הסנאט. "נתניהו קיים פגישה איומה עם האריס, שגם סירבה לנכוח בנאומו בקונגרס ביום רביעי - דבר שהוא חובתה של סגנית הנשיא. רק לעיתים רחוקות קורה דבר כזה", אמר טראמפ ביום שבת, והוסיף: "חוסר היכולת שלה יאריך את המלחמה בעזה מעבר לנדרש ואף ייעכב את שחרור החטופים".

נתניהו עם קמלה האריס בבית הלבן
נתניהו עם קמלה האריס בבית הלבן

נתניהו והאריס נפגשו ביום חמישי, אחרי שראש הממשלה נפגש עם הנשיא ג'ו ביידן בבית הלבן. לאחר הפגישה המתוחה סגנית הנשיא מסרה: "הגיע הזמן שהמלחמה תסתיים, ושתסתיים בצורה שבה ישראל בטוחה, כל החטופים משוחררים, סבלם של הפלסטינים בעזה מסתיים, והעם הפלסטיני מממש את זכותו לחופש, לכבוד ולהגדרה עצמית".

בעקבות זאת, נתניהו תקף את האריס דרך גורם בכיר בלשכתו, שטען כי דבריה על העסקה "עלולים להרחיק הסכמות אפשריות", והוסיף: "יש לקוות שדבריה של סגנית הנשיא קמלה האריס לא יפורשו על-ידי חמאס כאילו יש פער בין ישראל לארה"ב. אני חושש שדבריה של האריס ירחיקו עסקה".