לא רק בלבנון: טראמפ בולם את ישראל בכל הזירות
פרסום ראשון: ההגבלות האמריקניות הולכות ומתעצמות ובזירות שונות, והדרג המדיני העביר לצבא הנחיות על המותר והאסור בלבנון. במקביל, בצה"ל ממליצים להתחיל לפעול לפירוק חמאס מנשקו מעזה, אך החשש הוא שטראמפ יבלום פעולה משמעותית
פרסום ראשון: ברקע מנגנון התיאום החדש בלבנון, שלא כולל את ישראל, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "ללוחמים שלנו בדרום לבנון יש חופש פעולה מלא", אך הערב (שני) נחשף במהדורה המרכזית כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בולם את ישראל לא רק בלבנון, אלא בכל הזירות - וההגבלות האמריקניות על צה"ל ועל ממשלת ישראל הולכות ומתעצמות ובזירות שונות.
הדרג המדיני העביר לצה"ל הנחיות רשמיות על המותר והאסור בלבנון, ולפיהן כי יש חופש פעולה בתוך הקו הצהוב ולמטרת סיכול איומים מיידיים, אך חל איסור לפעול באזורים מרוחקים יותר בביירות ובצור. בכיר ישראל אמר לחדשות 13 כי "המסר שקיבלנו בשבועות האחרונים מהאמריקנים ברור - היה לכם אשראי לפעול בלי הגבלה - והוא נגמר".
הערב כינס הרמטכ"ל אייל זמיר דיון עם בכירי צה"ל בסוגיית רצועת עזה, שבמרכזו ההתעצמות של חמאס. ההמלצה שהוצגה בדיון היא להתחיל בפעולה ברצועה לפירוק חמאס מנשקו, בעצימות כזו או אחרת, לשיקול הדרג המדיני, אך גם בדיון הזה ההערכה והחשש הם שהנשיא טראמפ יבלום פעולה משמעותית, ויסכים להתגמש מול חמאס בכל הקשור לפירוקו מהנשק.

בסרטון שפרסם מוקדם יותר נתניהו הוא אמר, כאמור כי "ההנחיה שלי ושל שר הביטחון לצה״ל היא ברורה והיא לא השתנתה: ללוחמים שלנו בדרום לבנון יש חופש פעולה מלא לסכל כל איום ישיר או מתהווה עליהם או על תושבי הצפון. אין לצה״ל שום הגבלה בעניין זה". הוא הוסיף: "אני עומד מאחוריהם, העם כולו עומד מאחוריהם".
עוד אמר נתניהו: "אני עומד איתן על כך שנישאר ברצועת הביטחון בדרום לבנון ככל שיידרש כדי להגן על תושבי הצפון ועל כל אזרחי המדינה".



כאמור, עם סבב סיום השיחות הראשון בין ארה"ב לאיראן הודיעו המתווכות קטר ופקיסטן הודיעו על הקמת "תא למניעת סכסוכים בלבנון", ללא נציגות ישראלית. בהודעה המשותפת נמסר כי מטרת המנגנון בלבנון היא להבטיח את המחויבות להפסקת הפעולות הצבאיות בשטח המדינה, זאת בהתאם לסעיפי מזכר ההבנות.


