היום שאחרי: חשש בממשל האמריקני משותפות עם בן גביר

בשיחות סגורות בין עם גורמים דיפלומטיים ישראלים הביע השגריר טום ניידס חשש מכך שיו"ר עוצמה יהודית יכהן בתפקיד שר בכיר בממשלה המתהווה. ניידס סירב להגיב על הדברים

זמן צפייה: 01:31

בבית הלבן מסתכלים היום (רביעי) על תוצאות האמת מהבחירות בארץ, ולא מביעים התלהבות רבה מהשותפות החדשה של איתמר בן גביר בממשלת נתניהו. היום יצאה הודעה רשמית מהשגריר האמריקני בישראל, טום ניידס, בה נכתב שהוא מרוצה משיעורי ההצבעה הגבוהים בבחירות לכנסת – ומוקדם מדי להעריך מה יהיה ההרכב המדויק של הממשלה.

אולם בניגוד להודעה הפורמלית הזו, לאורך הימים האחרונים השגריר ניידס שוחח עם גורמים ישראלים והביע בפניהם חשש באשר למה יקרה אם איתמר בן גביר אכן יכהן בתפקיד בכיר בממשלה, מה שכמעט בוודאות צפוי לקרות. מהשגריר ניידס נמסר שהוא לא מתייחס לשיחות דיפלומטיות סגורות.

ח''כ איתמר בן גביר
דורש את המשרד לביטחון פנים. ח''כ איתמר בן גביר | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

גם למשרד החוץ בירושלים הגיעות פניות בנושא באמצעות הנציגויות של מדינות שונות. בכיר במשרד החוץ אמר לחדשות 13 שאמנם לא מתקשרים מכל העולם, אבל בהחלט יש התעניינות לדעת יותר על איתמר בן גביר. יו"ר הליכוד, ומי שקרוב לוודאי ירכיב את הממשלה הבאה, בנימין נתניהו יודע היטב שההרכב הזה עשוי לסבך אותו בזירה הבינלאומית, מה עשוי להסביר את נאום הניצחון היחסית מפויס שלו אתמול במטה.

בתוך כך, ולאחר התוצאות שאיכזבו את מטה יש עתיד, ראש הממשלה הנוכחי יאיר לפיד לא הגיע ללשכתו בירושלים עד שעה די מאוחר, לא הוא ולא מישהו מצוותו. כמו כן בעקבות תוצאות הבחירות, לפיד הודיע שיוותר על הנסיעה המדינית שתוכננה לשבוע הבא לועידת האקלים במצרים.