הגלאים יוסרו תמורת החזרת המאבטח?

הממשלה צפויה להסכים לדרישת ירדן: הסרת גלאי המתכות בהר הבית בתמורה להחזרת הישראלי שירה למוות בשני ירדנים. בלשכת רה"מ הכחישו

פתרון קרוב לשני המשברים: הקבינט המדיני-ביטחוני צפוי להיוועד הערב (שני) על מנת לדון בפתרונות חלופיים אפשריים לגלאי המתכות שהוצבו בהר הבית. הקבינט צפוי לאשר מתווה לפיו הירדנים יאפשרו את יציאתו של המאבטח שירה למוות בשני ירדנים, ובתמורה יוסרו גלאי המתכות. בירדן דווח כי המלך עבדאללה שוחח הערב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא: עבדאללה דרש מנתניהו להסיר לאלתר את המגנומטרים בהר הבית.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בירדן אישרו את הדיווח על העסקה המתגבשת, ומנגד מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "המגעים בין ישראל לבין ירדן התנהלו ביממה האחרונה, באווירה של שיתוף פעולה". בלשכה הכחישו שישנה דרישה ירדנית להסיר את גלאי המתכות בתמורה לשיבת המאבטח. בתוך כך, ג'ייסון גרינבלט - שליחו של טראמפ לאזור - עושה את דרכו לירדן על מנת לנסות ולהביא לפתרון המשבר. קודם לכן נפגש גרינבלט עם נתניהו ועם שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן.

שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלאדנוב הזהיר הערב כי יש למצוא פתרון בהקדם להר הבית, עוד לפני יום שישי הקרוב, כדי להימנע מעימותים נוספים. "לסוגיה יש פוטנציאל להשלכות חמורות הרבה מעבר לחומות העיר העתיקה", הוסיף.

הערב הותר לפרסום כי הגורם הביטחוני הבכיר שיצא מוקדם יותר היום לירדן הוא ראש השב"כ נדב ארגמן. ראש השב"כ עידכן את ראש הממשלה בדרישת הירדנים ובאמירה שלהם לפיה: "אין מה לדבר על החזרתו של איש האבטחה, עד שיוסרו גלאי המתכות".

זירת האירוע והדוקר
זירת האירוע והדוקר

מראשית המשבר בהר הבית ניסו בישראל לדבר עם מקביליהם הירדנים בניסיון "לגייס" אותם לפתרון המשבר. כעת, לאחר המקרה החריג אתמול, הירדנים מחוייבים להתערב.

ישוחחרו בהמשך היום. נתניהו ועבדאללה (ארכיון)
ישוחחרו בהמשך היום. נתניהו ועבדאללה (ארכיון) | צילום: קובי גדעון, לע''מ

[brightcove_iframe video_id='20tguva_vtr2_n20170724_v1' autoplay='0' credit='' desc='תגובת לשכת רה"מ' kid='' duration='0'']

ראש הממשלה נתניהו הבהיר היום בפתח פגישתו עם ראש ממשלת גאורגיה כי "הבטחתי לאיש האבטחה שאנחנו נדאג להחזיר אותו לארץ, אנחנו כבר מנוסים בזה".

"שוחחתי הלילה פעמיים עם שגרירת ישראל בירדן עינת שלאין ועם איש האבטחה", אמר. "התרשמתי שהיא מנהלת את הדברים שם היטב. אמרתי לשניהם שאנחנו מקיימים מגעים שוטפים עם גורמי ביטחון והממשל בעמאן בכל הרמות, כדי להביא לסיום מהיר ככל האפשר של האירוע".