גלנט תקף את התנהלות צרפת, במשרד החוץ הסתייגו: "לא במקום"

שר הביטחון תקף את נשיא צרפת מקרון "בשעה שישראל נלחמת מלחמה צודקת, צרפת הוכיחה עוינות ואיבה כנגדנו". במשרד החוץ הסתייגו מהדברים, וגורם טען כי "מתחילת המלחמה צרפת הובילה קו ברור של גינוי וסנקציות נגד חמאס, והשתתפה באופן פעיל בהגנה על אזרחי ישראל"

זמן צפייה: 02:26

ברקע ההסלמה בגבול הצפון, והירי הבלתי פוסק לעבר יישובי הגבול, שר הביטחון יואב גלנט תקף היום (שישי) את נשיא צרפת עמנואל מקרון בחשבון הטוויטר שלו, וכתב כי "צרפת הוכיחה עוינות ואיבה כנגדנו". לאחר הדברים, במשרד החוץ הסתייגו מהאמירות, וגורם במשרד טען כי הן "אינן נכונות ואינן במקומן".

גלנט כתב: "בשעה שמדינת ישראל נלחמת במלחמה הצודקת ביותר בתולדותיה, צרפת הוכיחה עוינות ואיבה כנגדנו, תוך התעלמות בוטה ממעשי הזוועה שביצעו מחבלי החמאס נגד ילדים ונשים - רק בשל היותם יהודים. לא נהיה שותפים לוועדה להסדרת המצב הביטחוני בגבול הצפון אם צרפת תקח בה חלק".

במשרד החוץ התייחסו: "מעבר לחילוקי הדעות הקיימים בין ישראל לצרפת, האמירות נגד צרפת אינן נכונות ואינן במקומן. רק לפני מספר שבועות צרפת השתתפה באופן פעיל בהגנה על שמי מדינת ישראל ואזרחיה, ולקחה חלק במבצע לסיכול מתקפת הטילים האיראנית".

עוד נטען כי "מתחילת המלחמה צרפת הובילה קו ברור של גינוי וסנקציות נגד חמאס, ומובילה קו תקיף בכל הקשור לסנקציות נגד איראן ופרויקט הטילים והכטב"מים שלה באיחוד האירופי, והייתה שותפה להחלטה במועצת הנגידים של סבא"א לקידום תהליך הסנקציות נגד תוכנית הגרעין של איראן. השלטונות בצרפת אף נלחמים בצורה אקטיבית בנגע האנטישמיות ובהגנה על הקהילות היהודיות בשטחה".

נשיא צרפת עמנואל מקרון
נשיא צרפת עמנואל מקרון | צילום: רויטרס

גורם צרפתי רשמי התייחס לאמירות: "הופתענו לקרוא את הצהרות השונות הישראליות על מאמציה של צרפת להרגעת ההסלמה בצפון. אנו עדיין מוכנים לעבוד עם כל הגורמים הרלוונטיים, כולל ישראל וארה"ב, לשם כך".

עוד נכתב: "צרפת שיתפה את ישראל בכאב ובצער מאז מתקפת הטרור הברברית ב-7 באוקטובר. 46 אזרחים צרפתים נהרגו בהתקפות הללו, כולל שני בני ערובה צרפתים. שני אזרחים צרפתים עדיין נמצאים בעזה. צרפת קוראת פעם נוספת לחמאס לשחרר את כל החטופים שנותרו ומאשרת את מחויבותה החזקה לביטחון ישראל".