לפיד עם בלינקן לפני פסגת הנגב: "יש לנו חילוקי דעות לגבי הסכם הגרעין"

לקראת פגישת הבכירים בדרום, נפגשו שר החוץ ומזכיר המדינה האמריקני, שכבר נמצא בארץ ויצאו בהצהרה משותפת. לפיד ציין כי הדעות עדיין חלוקות בנוגע להסכם הגרעין ובלינקן אמר כי "ארה"ב מחויבת שאיראן לעולם לא תשיג נשק גרעיני"

זמן צפייה: 09:54

שר החוץ יאיר לפיד ערך היום (ראשון) פגישה עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן בירושלים. בהצהרה משותפת לאחר הפגישה התייחס לפיד לפסגת שרי החוץ שתתקיים בנגב בהמשך היום ולהסכם הגרעין המתגבש ואמר כי "יש בינינו חילוקי דעות לגבי הסכם הגרעין והשלכותיו, אבל דיאלוג פתוח ונוקב הוא חלק מעוצמת החברות בינינו".

"איראן אינה בעיה ישראלית", הוסיף לפיד. "העולם כולו אינו יכול להרשות לעצמו איראן גרעינית, ואינו יכול להרשות לעצמו שמשמרות המהפכה ימשיכו להפיץ טרור בכל רחבי הגלובוס. ישראל וארצות הברית ימשיכו לעבוד יחד כדי למנוע מאיראן להפוך גרעינית".

עם זאת, לפיד הבהיר: "במקביל, ישראל תעשה כל מה שהיא חושבת לנכון לעשות כדי לעצור את הגרעין האיראני. כל דבר. זהו אינו איום תיאורטי מבחינתנו. האיראנים רוצים להשמיד את ישראל. הם לא יצליחו. אנחנו לא ניתן להם".

שר החוץ דיבר גם על הסכמי השלום, לקראת הפסגה שתיערך בהמשך היום בנגב ובה ייפגשו לפיד ובלינקן עם שרי החוץ של מצרים, איחוד האמירויות, מרוקו ובחריין. לדבריו, "הימים האלה הם תזכורת לעובדה שאם אתה רוצה שלום, אתה צריך להיות מסוגל להגן עליו. עוצמה צבאית ומדינית אינה מכשול בפני השלום, היא הדבר היחיד שיכול להבטיח אותו".

בלינקן התייחס גם הוא להסכם הגרעין וחזר על העמדה האמריקנית לפיה ההסכם הוא הדרך הטובה ביותר לעצור את תוכנית הגרעין האיראנית. עוד הוסיף כי "ארצות הברית מחויבת לכך שאיראן לעולם לא תשיג נשק גרעיני". בנוסף, בלינקן אמר כי ארצות הברית מחויבת להרחבת שיתוף הפעולה במסגרת הסכמי אברהם.