ראש ממשלת ספרד התבטא שוב נגד ישראל, השגרירה בארץ זומנה לנזיפה

משרד החוץ זימן את שגרירת ספרד בישראל לשיחת נזיפה בפעם השנייה, לאחר שראש הממשלה הספרדי התבטא נגד ישראל והטיל ספק בכך שהיא מכבדת את החוק הבינלאומי במסגרת פעולותיה בעזה. בשבוע שעבר השגירה הספרדית כבר זומנה לשיחה, יחד עם שגריר בלגיה, לאחר שראשי הממשלה של שתי המדינות תקפו את ישראל בהצהרה שנשאו במעבר רפיח. שר החוץ כהן: "‏ישראל פועלת ותמשיך לפעול על פי החוק הבינ"ל"

Whatsapp Image 2023 07 24 At 0
ראש ממשלת ספרד, פדרו סאנצ'ס | צילום: רויטרס

שגרירת ספרד בישראל זומנה היום (חמישי) לשיחת נזיפה במשרד החוץ, לאחר שראש הממשלה הספרדי פדרו סנצ'ס תקף את ישראל פעם נוספת ואמר שהוא מטיל ספק בכך שהיא מכבדת את החוק ההומניטרי הבינלאומי במסגרת פעולותיה ברצועת עזה.

בעקבות דבריו של סנצ'ס, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי הנחה את שר החוץ אלי כהן לזמן את השגרירה אנה מריה סלומון פרז ל"שיחת התייעצות". בהודעתו של נתניהו כונו האמירות של סנצ'ס "מבישות".

השר כהן מצדו כתב בפוסט שפרסם: "בעקבות דבריו המקוממים של ראש ממשלת ספרד, שחוזר שוב על האשמות חסרות בסיס, החלטתי לקרוא לשגרירת ישראל בספרד לשוב להתייעצויות בירושלים. ‏ישראל פועלת ותמשיך לפעול על פי החוק הבינ״ל ואנחנו נמשיך במלחמה עד לשחרור כל החטופים ועד לחיסול החמאס בעזה".

סנצ'ס עם אבו מאזן, בביקורו ברמאללה בשבוע שעבר
סנצ'ס עם אבו מאזן, בביקורו ברמאללה בשבוע שעבר | צילום: רויטרס

"‏יש רק גורם אחד שאחראי על הטבח של השביעי באוקטובר ועל המצב בעזה כיום, והוא ארגון הטרור חמאס שמבצע פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות נגד אזרחי ישראל ונגד תושבי רצועת עזה", הוסיף כהן.

סנצ'ס טען כי לנוכח מספר ההרוגים הגבוה ברצועת עזה ניתן להבין שישראל מפרה את החוק הבינלאומי. "התיעוד שאנחנו רואים מעזה והמספר הגדל של ילדים מתים מביא לכך שאני מטיל ספק רציני בזה שישראל מכבדת את החוק", אמר. עוד הוסיף כי הפעולה הצבאית של צה"ל ברצועה "אינה מקובלת".

ראשי ממשלת ספרד ובלגיה בסיור בקיבוץ בארי
ראשי ממשלת ספרד ובלגיה בסיור בקיבוץ בארי | צילום: רויטרס

בשבוע שעבר ראש הממשלה הספרדי השמיע הערות דומות בהצהרה משותפת שנשא עם מקבילו הבלגי, אלכסנדר דה קרו, בצד המצרי של מעבר רפיח. שני ראשי הממשלה, שביקרו זמן קצר לפני כן בארץ ואף קיימו סיור בקיבוץ בארי, תקפו בחריפות את ישראל וטענו כי מתבצעים פשעים נגד הפלסטינים. בעקבות זאת משרד החוץ בירושלים זימן את שגרירי המדינות לשיחות נזיפה.