סוף לסיוט: שוחרר הישראלי שנעצר ביוון עקב טעות בזיהוי

הרכב שופטים ברודוס החליטו לשחרר את דודי אשכנזי שנעצר באי קוס בחשד לעבירות סמים, אך לאחר מכן התברר כי מדובר בטעות בזיהוי. בית המשפט הורה לו להישאר ברודוס עד להחלטה סופית: "הקלה גדולה"

זמן צפייה: 00:48

יוצא לחופשי: בית משפט ברודוס הורה אחר הצהריים (שלישי) לשחרר ממעצר את דודי אשכנזי, שהיה כלוא במשך שבועיים, לאחר שנעצר בחשד לעבירות סמים, אך לאחר מכן התברר כי מדובר בטעות בזיהוי. בשל נהלי מערכת המשפט, אשכנזי ורעייתו רחלי יצאו בשעה 17:00 בהפלגה לקוס, שם אמור מחר בבוקר להתבצע השחרור הפורמלי מהמעצר. את הלילה יבלה אשכנזי בתחנת המעצר. מחר ישוב לרודוס וישהה בה עד לשחרור הסופי.

בתום הדיון אמר עורך דינו ניר יסלוביץ: "אנחנו היום בתחושה של הקלה גדולה. דודי חוזר למשפחתו האהובה, אבל המלאכה עוד לא תמה. כרגע נפעל ללא לאות לאפשר לו לחזור לביתו, לישראל. דודי הוא אדם נורמטיבי, חף מפשע. אני בטוח שממשלת ישראל תפעל לאפשר לו לחזור במהרה. אין מקום להמשיך ולרמוס את זכויותיו".

דודי אשכנזי שנעצר ביוון עקב טעות בזיהוי יחד עם עורך דינו ניר יסלוביץ
דודי אשכנזי שנעצר ביוון עקב טעות בזיהוי יחד עם עורך דינו ניר יסלוביץ

אשכנזי, תושב בת חפר בן 52, נעצר בביקורת הגבולות באי קוס שביוון, אליו הגיע לחופשה עם רעייתו. לטענת הרשויות ביוון, אשכנזי נעצר בעקבות צו מעצר בינלאומי שהוצא נגדו בגין עבירות מס שביצע לכאורה בשנת 2012 בפרו שבאמריקה הדרומית, אך משפחתו טענה כי מדובר בטעות בזיהוי.

המכתב של דודי אשכנזי, הישראלי שנעצר ביוון
המכתב של דודי אשכנזי, הישראלי שנעצר ביוון

אשכנזי מכתב דרך משפחתו בו התייחס למצב וכתב: "הגעתי לקוס לטיול שגרתי, ומשום מקום נפלה עליי פצצה. באותו רגע, זו מחשבה בלתי נתפסת אבל לאחר כמה שעות של מחשבה, התחלתי להרים טלפונים. ובעזרת תמיכה ענקית מכל האנשים הטובים שיש לנו במדינה, מהתקשורת והשרים - אני רוצה להודות לכל העוסקים במלאכה המרובה והמקודשת הזאת להוכיח את חפותו ולהוציא אותי מפה כמה שיותר מהר ולהחזיר אותי למדינה שלי, לאישה שלי, לילדים שלי ולמשפחה שלי שהם הכי יקרים לי בעולם".