השרה שקד למשפחת מחבל: "עליכם לצאת מישראל תוך שבוע"

שרת הפנים הוציאה דרך רשות ההגירה הודעות גירוש למשפחות של המחבל שרצח ארבעה חיילי צה"ל בטיילת ארמון הנציב בירושלים לפני כחמש שנים. "צעד הרתעתי חשוב כדי למנוע את הפיגוע הבא"

איילת שקד
שרת הפנים איילת שקד | צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

שרת הפנים, איילת שקד הודיעה היום (רביעי) לבני משפחת המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב בינואר 2017, שעליהם לעזוב את ביתם בירושלים בשבוע הקרוב. אם לא יעזבו, כך נכתב בהודעה, ינקטו נגדם הליכים להוצאה בכוח מישראל "בהתאם להוראת הדין".

"בצעד תקדימי הודעתי היום למשפחת המחבל שרצח 4 חיילים בטיילת ארמון הנציב כי עליהם לעזוב את ביתם בישראל, ואם לא יעשו כן יגורשו בכוח בעוד שבוע", מסרה היום השרה שקד והוסיפה: "זהו צעד הרתעתי חשוב שנועד למנוע את הפיגוע הבא. אני כשרת פנים משתמשת בכל הכלים העומדים לרשותי כדי להגן על אזרחי ישראל".

איילת שקד
''צעד הרתעתי חשוב'', איילת שקד

יותר מוקדם היום שלחה שרת הפנים מכתב לשר לביטחון פנים, עמר בר-לב, וכתבה לו כי מעמדם של שבעת בני המשפחה נשלל, ואין כל עילה חוקית לשהותם בישראל. היא הוסיפה כי ככל שהם נמצאים בשטחה כעת, הם למעשה שוהים שלא כדין - ויש להרחיקם בהתאם לחוק הכניסה לישראל. הסיבה לפנייה לשר בר-לב היא כי האחריות הביצועית על הרחקת שוהים שלא כדין תושבי יהודה ושומרון מונחת על כתפי משטרת ישראל ומשמר הגבול.

בהמשך היום השיב השר בר-לב לפנייתה של שקד וכתב לה שהעניין "באחריות הגורמים הכפופים אלייך. אם לא יצייתו - המשטרה תפעל". ואכן כאמור, השרה שקד הוציאה הודעה על גירוש למשפחת המחבל, שדרס והרג ארבעה חיילי צה"ל בטיילת ארמון הנציב בירושלים לפני כחמש שנים. האירוע התרחש בינואר 2017, כאשר משאית דהרה אל קבוצת חיילים שהיו בסיור במסגרת תרבות יום א' של הצבא. המחבל, תושב ג'בל מוכבר, נוטרל ונהרג במקום.