הרצוג נחת בטורקיה והתקבל בטקס מיוחד: "ננסה לאתחל את היחסים"

נשיא המדינה ורעייתו הגיעו לביקור רשמי ראשון של בכיר ישראלי באנקרה בפעם הראשונה מזה 14 שנה: "מקווה שבזכות הביקור תתחיל התקדמות ביחסים". משדר מיוחד מירושלים ומאנקרה עם שליחי חדשות 13 לטורקיה, אודי סגל ורביב דרוקר

זמן צפייה: 00:00

נשיא המדינה יצחק הרצוג נחת היום (רביעי) באנקרה לביקור רשמי ראשון של בכיר ישראלי בטורקיה מזה 14 שנה, יחד עם רעייתו, מיכל. הרצוג הוזמן על ידי נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן, ויבקר באנקרה ובאיסטנבול. בחדשות 13 נערך משדר מיוחד מירושלים ומאנקרה עם שליחי חדשות 13 לטורקיה, אודי סגל ורביב דרוקר.

הרצוג התקבל תחילה בטקס ממלכתי ולאחר מכן הגיע אל קברו של מוסטפא כמאל אטאטורק, אבי האומה הטורקית, בהיכל הכבוד שבמוזולאום באנקרה. משם המשיך הנשיא לארמון הנשיאות של ארדואן שם התקבל על ידו בטקס מיוחד.

Whatsapp Image 2022 03 09 At 1
הנשיאים הרצוג וארדואן בטקס קבלת הפנים | צילום: חיים צח/לע''מ

לפני ההמראה אמר הנשיא: "היחסים בין המדינות חשובים לישראל חשובים לטורקיה חשובים לאזור כולו ולראשונה מזה שנים רבות מתקיים ביקור חשוב שכזה. לא על הכול נסכים, אבל ננסה לאתחל את היחסים. בוודאי ובוודאי שהסדר העולמי מתערער טוב ונכון שתשמר היציבות באזור שלנו ואת זה הדגשתי ביוון ובקפריסין בשבועיים האחרונים בשיחות עם מנהיגים באזור".

עוד הוסיף הרצוג כי "הביקור שלי מתואם לחלוטין עם ראש הממשלה נפתלי בנט ועם שר החוץ יאיר לפיד ומשרדיהם ואני מקווה שבעקבות הביקור שלי יתחיל תהליך רציני עם טורקיה, שיח מעמיק ברמות שונות ונראה בסופו של דבר, כך אני מקווה, התקדמות ביחסים ותוצאות חיוביות".

יצחק (בוז'י) הרצוג ממריא עם רעייתו מיכל לטורקיה
יצחק (בוז'י) הרצוג ממריא עם רעייתו מיכל לטורקיה

הביקור הממלכתי האחרון של נשיא מדינת ישראל בטורקיה היה בשנת 2007. בביקור, המתואם עם ראש הממשלה, שר החוץ ומשרדיהם, ידונו המנהיגים בנושאים בילטרליים שונים ובכללם היחסים בין המדינות ובפוטנציאל להגברת שיתופי הפעולה בנושאים שונים בין המדינות ובין העמים.

כזכור, לפני כשבועיים הנשיא הרצוג התייחס לראשונה לביקור בטורקיה, בוועידת ישראל לאקלים של הארץ והאוניברסיטה העברית לנסיעתו המתכוננת לטורקיה, ואמר כי "בחודש הקרוב אני עתיד לבקר בשכנתנו לחופי הים התיכון ואפגש עם מנהיגה - במטרה לרתום אותה לשותפות אזורית בהתמודדות עם משבר האקלים".