צ'ילה: במחאה על פעילות צה"ל - הנשיא סירב לקבל את כתב השגריר

גבריאל בוריץ' סירב לקבל את כתב האמנה של השגריר הישראלי המיועד במחאה על פעילות צה"ל בעזה וביהודה ושומרון. במשרד החוץ מגבשים תגובה ישראלית

נשיא צ'ילה גבריאל בוריץ'
נשיא צ'ילה גבריאל בוריץ' | צילום: רויטרס

נשיא צ'ילה גבריאל בוריץ' סירב לקבל את כתב האמנה של השגריר הישראלי המיועד במדינה, גיל ארציאלי, במחאה על פעילות צה"ל ברצועת עזה וביהודה ושומרון. כך דווח הערב (חמישי) בעיתון המקומי "אקס-אנטה". לחדשות 13 נודע כי במשרד החוץ מגבשים תגובה ישראלית להחלטתו של הנשיא.

הנשיא בוריץ', שידוע כמי שעויין את ישראל ומחזיק בעמדות אנטי ישראליות, עם אמירות קשות בעבר נגד מדינת ישראל ומדיניותה "ביקש לדחות את מועד הגשת כתב האמנה מאז שאירעה תקרית ברצועת עזה", נכתב ב"אקס-אנטה". מקורות דיפלומטיים אישרו לעיתון כי סירובו של הנשיא בוריץ' נובע מפעולות צה"ל ברצועת עזה.

עויין את ישראל. הנשיא בוריץ'
עויין את ישראל. הנשיא בוריץ' | צילום: רויטרס

ממשלת צ'ילה הכחישה את הדיווחים וטענה כי מעמד הגשת כתב האמנה נדחה לחודש אוקטובר וכי לא מדובר בניסיון לפגוע בישראל. בתוך כך, דווח כי שרת החוץ הצ'יליאנית זימנה היום לשיחה את השגריר ארציאלי, שהגיע לצ'ילה כבר בחודש יולי, לפגישה שנערכה היום במטה המשרד במדינה.

"יש עכשיו מהומה עצומה בממשלה ובמשרד החוץ כדי לראות איך הם מתקנים את הבעיה הזו", אמר דיפלומט צ'יליאני. במקביל, זעם גדול נרשם בקרב הקהילה היהודית בצ'ילה על החלטת הנשיא. מקורות בקהילה היהודית של צ'ילה אמרו ל"אקס-אנטה" כי "לא היה תקדים כזה בהיסטוריה - כמו האירוע הזה".