על רקע ההסלמה בצפון: נתניהו מקצר את נסיעתו לאו"ם

אחרי הרחבת ירי חיזבאללה למרכז ולשרון, לשכת ראש הממשלה הודיעה כי נתניהו דחה את יציאתו לניו יורק למחר, ויחזור במוצאי שבת, זאת לאחר שאמור היה לטוס הלילה בחצות. עם זאת, ייתכן כי בסופו של דבר הטיסה תצא במועד המקורי. עוד נמסר מהלשכה כי רה"מ, שאמור לנאום בעצרת הכללית של האו"ם, יקיים התייעצויות עם גורמי מערכת הביטחון כדי לדון בהמשך התקיפות בלבנון

זמן צפייה: 01:22

לאחר שהבוקר (רביעי) חיזבאללה הרחיב את הירי לגוש דן ולשרון, לשכת ראש הממשלה הודיעה כי רה"מ בנימין נתניהו מקצר את נסיעתו לארצות הברית. רה"מ דחה את יציאתו למחר, זאת לאחר שאמור היה לטוס הלילה בחצות, והוא יחזור לישראל כבר במוצאי שבת. עם זאת, ישנה אפשרות כי בסופו של דבר הטיסה תצא במועדה המקורי. נתניהו צפוי לנאום בעצרת הכללית של האו"ם ביום שישי.

עוד נמסר כי במהלך היום יקיים ראש הממשלה התייעצויות עם גורמי מערכת הביטחון כדי לדון בהמשך התקיפות בלבנון.

העצרת הכללית של האו"ם, היום
העצרת הכללית של האו"ם, היום | צילום: רויטרס

אמש, לפני הרחבת הירי למרכז, נתניהו דבק בכוונתו לצאת לניו יורק הלילה, חרף ההסלמה המשמעותית שנרשמה בימים האחרונים בחזית הצפונית והלחימה העצימה של ישראל נגד חיזבאללה. עם זאת, בשל המצב הביטחוני, נתניהו כבר דחה את המראתו לארה"ב בשתי יממות. בסביבתו של ראש הממשלה הבהירו כי הוא מתעקש לנאום במטה האו"ם, ובעקבות זאת יעביר את סוף השבוע בניו יורק.

מקורבים לנתניהו מסבירים כי לנאום הצפוי ישנה חשיבות הסברתית, ברקע הביקורת הקשה שנמתחת על ישראל בעולם בכלל, ועל במת האו"ם בפרט. אלא שמועד הנאום של ראש הממשלה, המאפשר לו להישאר בניו יורק בעקבות כניסת השבת, לא צפוי למשוך סיקור בינלאומי משמעותי, והוא יתקיים בשעת בוקר מוקדמת בארצות הברית.