לאחר הטלת הסנקציות: המסר הישראלי התקיף לרשות הפלסטינית

פרסום ראשון: גורמים בכירים ששוחחו עם עם בכירים בסביבת אבו מאזן העבירו מסר שלפיו הממשלה החדשה מתכוונת להגיב בחומרה על צעדים מדיניים נוספים. עם זאת, ישראל הבהירה: "לא מעוניינים בהסלמה או בפירוק הרשות הפלסטינית"

זמן צפייה: 02:34

בכירים ישראלים שוחחו בסוף השבוע עם בכירים ברשות הפלסטינית בסביבתו של אבו מאזן והמסר הישראלי שהועבר הוא: "שקלו היטב כל צעד מדיני נוסף, דוגמת אותה פנייה לבית הדין הבינלאומי, כי הממשלה החדשה מתכוונת להגיב בחומרה על הצעדים הללו". המסר לא עובר דרך הדרג המדיני אלא על-ידי בכירים בצבא. כך פורסם הערב (שבת) במהדורה המרכזית.

באותן שיחות שהתקיימו אתמול, יום שישי, ישראל גם הבהירה לרשות: "אנחנו לא מעוניינים בהסלמה ואין לנו כל כוונה להחליש או לפרק את הרשות".  בסביבת אבו מאזן השיבו כי הם "מוטרדים מאוד" מהמהלך הישראלי, שאם כך נראה השבוע הראשון של הממשלה - עם עליית בן גביר ועם ההחלטה הזו של הקבינט - אז ברור להם לאן הרוח נושבת.

נזכיר כי הממשלה החליטה על שורה של עיצומים בעקבות פניית הפלסטינים להאג, בין היתר מדובר על הקפאת תוכניות בנייה פלסטיניות ושלילת הטבות לבכירים ברשות. זו למעשה אחת ההחלטות הראשונות שהממשלה הזו מקבלת, בטח באופן פומבי.

מאחורי הקלעים היו ניסיונות של הדרג המדיני להטיל עיצומים רחבים עוד יותר על הפלסטינים, אך במערכת הביטחון בלמו זאת מתוך הבנה שישראל לא יכולה להרשות לעצמה לפגוע בציבור הפלסטיני, בכלכלה הפלסטינית, אלא למקד את האש בהנהגה. הפלסטינים, יצוין, כבר פנו בנושא הזה לאמריקנים.