החזית החדשה של נתניהו: הרוסים ביקשו מהאו"ם לדון בתקיפות בסוריה

פרסום ראשון: הרוסים טוענים, יחד עם הסינים, שהתוקפנות הישראלית פוגעת במאמצים ההומניטריים לטיפול בנפגעים הסורים מרעידת האדמה הקשה. גורם מדיני: "מאפיין את המגמה הרוסית נגדנו בחודשים האחרונים"

זמן צפייה: 01:23

פרסום ראשון: בפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לקנצלר גרמניה אולף שולץ שנערכה היום בברלין עלתה גם המלחמה באוקראינה, והערב (חמישי) דיווחנו במהדורה המרכזית על החזית הנוספת של נתניהו - מול רוסיה.

הרוסים העבירו בקשה למועצת הביטחון של האו"ם לדון הערב על התקיפות הישראליות האחרונות בסוריה, על פי פרסומים זרים. הם טוענים, יחד עם הסינים, שהתוקפנות הישראלית פוגעת במאמצים ההומניטריים לטיפול בנפגעים הסורים מרעידת האדמה הקשה.

הבקשה הרוסית הזאת מגיעה ברקע של כמה וכמה נזיפות הדדיות בין ירושלים לבין מוסקבה בתקופה האחרונה. גורם מדיני אומר כי זה "מאפיין את המגמה הרוסית נגדנו בחודשים האחרונים". בכירים במשרד החוץ והשגריר באו"ם גלעד ארדן פועלים מול הבריטים והאמריקנים כדי שלא תהיה איזושהי אמירה בסוף הדיון הזה.

השגריר באו''ם גלעד ארדן
השגריר באו''ם גלעד ארדן | צילום: רויטרס

נזכיר שרק השבוע ראש הממשלה קיים דיון בשאלה איך ניתן להגביר עוד את הסיוע לאוקראינה - לא רק בהיבטים הומניטריים. היום במהלך פגישתו עם הקנצלר הגרמני הנושא הזה עלה בהרחבה, כאשר הקנצלר שואל את נתניהו האם יוכל לתווך בין אוקראינה לרוסיה, ונתניהו השיב שהוא לא חושב שמרחב האינטרסים יאפשר את הדבר הזה.