כנס עם שרת האוצר האמריקנית? העובדות על ביקור סמוטריץ' בארה"ב

שר האוצר הכריז כי הוא מתכוון להשתתף בכנס בפנמה של כלכלנים בכירים, לדבריו בהשתתפות שרת האוצר האמריקנית ג'נט ילן. למרות הצהרתו, העובדות הן שילן לא משתתפת בכנס, וגם לא בכירי הנהגת משרד האוצר האמריקני. אז מה כן צפוי לקרות?

זמן צפייה: 00:21

פחות משבוע לביקור שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בארצות הברית שמעורר סערה - כבר ברור שגורמים רשמיים בממשל ביידן לא מתכוונים להיפגש עמו. דוברו נמנע מלהשיב אילו אירועים נקבעו לו, למעט הנאום בארגון הבונדס, ובכירי הממשל האמריקני אינם צפויים להיוועד איתו בצל פרשת חווארה.

סמוטריץ' ציין מול המצלמה שהוא מתכוון להשתתף בכנס בפנמה של כלכלנים בכירים, לדבריו בהשתתפות שרת האוצר האמריקנית ג'נט ילן. למרות הצהרתו, העובדות הם שילן לא משתתפת בכנס, וגם לא בכירי הנהגת משרד האוצר האמריקני.

Whatsapp Image 2023 02 06 At 1
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

למרות ש"כרגע אין שינוי", בסביבת שר האוצר אומרים שבכוונתו לטוס לארה"ב. ייתכן שעל סמוטריץ׳ לשקול מחדש האם נכון לקיים את הביקור במלואו - מחשש שלוח הזמנים דליל, או פגישות עם גורמים עסקיים בלבד, יסמלו פגיעה במעמדה הכלכלי של ישראל.

ההיעדרות ל-10 ימים מהארץ, בתקופה כלכלית ופוליטית סוערת ללא אירועים עם הממשל, גרמה להרמת גבות במשרד האוצר. לצד אלה, הפגנות מתוכננות מחוץ לאירוע הבונדס שבו הוא צפוי לנאום.