פרסום ראשון: ישראל מרחיבה את הסיוע לעזה - דרך הים

בעוד שהמגעים לעסקה תקועים, ישראל צפויה דווקא להרחיב את הסיוע לרצועה. הפיילוט ימומן ויובל על-ידי איחוד האמירויות, שתשלח ספינה ועליה סיוע נרחב לכיוון קפריסין - שם יתבצע בידוק לציוד על-ידי נציגים ישראלים. לאחר מכן, הספינה תגיע לחופי עזה ותפרוק את הציוד. מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, נסע פעמיים לקדם את הסוגיה באיחוד האמירויות, בשליחותו של גלנט

זמן צפייה: 01:43

פרסום ראשון: בזמן שהמגעים לעסקה תקועים, ישראל צפויה דווקא להרחיב את הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה בימים הקרובים - מה שיעורר ככל הנראה זעם בקבינט. כך דווח הערב (שלישי) לראשונה במהדורה המרכזית.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, נסע פעמיים לקדם את הסוגיה באיחוד האמירויות, בשליחותו של שר הביטחון יואב גלנט. במקביל, דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ון קירבי, אמר כי "ארה"ב בוחנת דרכים להעברת סיוע לרצועה דרך הים".

הסיוע, שכאמור צפוי לצאת לדרך כבר בימים הקרובים, ימומן ויובל על ידי איחוד האמירויות, שתשלח ספינה ועליה סיוע נרחב לכיוון קפריסין - שם יתבצע בידוק לציוד על ידי נציגים ישראלים. לאחר מכן, הספינה תגיע לחופי עזה ותפרוק את הציוד. ישראל תאבטח את המהלך, אך לא תהיה שותפה לו.

סיוע הומניטרי לעזה | צילום: רויטרס

בשל העובדה שבאיחוד האמרויות דורשים שהפיילוט יחל עוד לפני רמדאן, המשט ייצא לדרך כבר בתחילת השבוע הבא. בתוך כך, בכירים ישראלים צפויים להגיע מחר לאמירויות כדי לדון בסוגייה. המהלך המשמעותי הזה מגיע אחרי בקשות אמריקניות חוזרות ונשנות גם מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו וגם מצד שר הביטחון יואב גלנט.