אחרי ביטול עונש המוות: מאסר עולם לישראלית שנעצרה באמירויות

כשבוע וחצי לאחר שבית משפט באבו דאבי החליט לבטל את עונש המוות נגד פידא כיוואן, שנתפסה לפני כשלושה חודשים עם חצי ק"ג קוקאין, היום הומר העונש שלה למאסר עולם

זמן צפייה: 00:43

בית משפט באבו דאבי גזר היום (חמישי) מאסר עולם על פידא כיוואן, הישראלית שנתפסה לפני כשלושה חודשים באבו דאבי עם חצי ק"ג קוקאין. לפני כשבוע וחצי החליט בית המשפט לבטל את עונש המוות שנגזר עליה.

כיוואן, אזרחית ישראלית תושבת חיפה בת 43, הואשמה בהחזקת כמות מסחרית של קוקאין. היא הגיעה לאבו דאבי בהזמנתו של גבר מהרשות הפלסטינית לצורך עבודה. לאחר ששהתה כשבוע בדירה שהוכנה לה מראש, התבצע בה חיפוש - אז נמצא הסם בכמות מסחרית. רשויות החוק באמירויות רואות בעבירות סמים כחמורות ביותר, ונוהגות להחמיר ברף הענישה.

עו"ד שאדי סרוגי ממשרד עורכי דין תמי אולמן אמר לחדשות 13 לאחר ביטול עונש המוות: "יש צדק באבו דאבי. שמחים על ביטול גזר הדין, בבית המשפט באבו דאבי בית משפט יש צדק, אנושיות, והגינות, והוא קיבל את כל טענות ההגנה".

לאחר שנידונה למוות כתבו בני משפחתה: "נדהמנו השבוע פעמיים, הראשונה כאשר נודע לנו אודות הגזר דין מוות נגדה, והשנייה בעקבות הדיווחים בתקשורת שלא בצדק וללא בסיס עובדתי, מבלי לחקור או אפילו מבלי לבדוק את הסיפור מול המשפחה".