לאחר ההצבעה באו"ם: ישראל מגבשת סנקציות מול הפלסטינים

לאחר שהעצרת הכללית של האו"ם אישרה את הצעת הפלסטינים שבית הדין הבינלאומי בהאג יבחן את "הכיבוש הישראלי", הדרג המדיני הנכנס מתכנן רשימת סנקציות מול מגבשי ההצעה, בהן פגיעה בהיתרי אח"מים לבכירים פלסטינים. נתניהו: "החלטת האו"ם בזויה ואינה מחייבת אותנו"

זמן צפייה: 07:50

לאחר שהעצרת הכללית של האו"ם אישרה שבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג יכריע בנוגע לסוגיה המשפטית של "הכיבוש" הישראלי בשטחים הפלסטיניים, הערב (שבת) פורסם במהדורה המרכזית כי בישראל מגבשים רשימת סנקציות נגד הפלסטינים.

במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף: "כמו מאות ההחלטות המעוותות נגד ישראל שהתקבלו בעצרת הכללית של האו"ם במהלך השנים, כן ההחלטה הבזויה שהתקבלה היום לא תחייב את ממשלת ישראל. העם היהודי אינו כובש בארצו ואינו כובש בבירתנו הניצחית ירושלים. שום החלטה של האו"ם לא תעוות אמת היסטורית זאת".

כמו כן, גורמים במערכת הביטחון מסרו כי הצעדים צריכים להתרכז בהנהגה הפלסטינית, ולא באוכלוסייה האזרחית. המטרה היא לא לפגוע בציבור הפלסטיני אלא בהנהגה. למשל, פגיעה בהיתרי אח"מים לבכירים פלסטינים, כשמדובר בצעד מאוד מרחיק לכת, אבל גם הוא חלק מסל הכלים שגובש כאמור בישראל בתקופה האחרונה.

מי שצפוי לקבל את ההחלטות זהו הדרג המדיני הנכנס, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כמובן, ובנוסף שר הביטחון יואב גלנט ושר החוץ אלי כהן, כשאלה היוועצו עם גורמי הביטחון רלוונטיים.

לפני ההצבעה באו"ם ישראל קיימה סבב שיחות מואץ עם מנהיגים ברחבי העולם כדי לשנות את דפוסי ההצבעה. גם רה"מ נתניהו, גם רה"מ לשעבר יאיר לפיד, השגריר באו"ם גלעד ארדן וגורמים נוספים. בירושלים מרוצים יחסית מהתוצאות שהושגו. ניתן היה לראות מדינות כמו למשל אוקראינה, ששינו את עמדתן.