לקראת נאום "מצב האומה": המחווה החריגה של ביידן למשפחות החטופים

פרסום ראשון: אחד האירועים החשובים ביותר לאומה האמריקנית הוא הנאום השנתי של הנשיא, והשנה, באירוע שצפוי להתקיים עוד כשבוע וחצי, משפחות החטופים האמריקניים הוזמנו לשבת בקהל. כמיטב המסורת האמריקנית, נהוג שהנשיא פונה במהלך הנאום לאנשים היושבים בקהל

זמן צפייה: 01:03

פרסום ראשון: אחד האירועים החשובים ביותר לאומה האמריקנית הוא נאום "מצב האומה" של הנשיא, והשנה, באירוע שצפוי להתקיים עוד כשבוע וחצי, תהיה גם מחווה חריגה לחטופים - כאשר משפחות החטופים האמריקנים הוזמנו לשבת בקהל. מדובר בנאום שנתי חשוב מאד במסורת האמריקנית, ואמריקנים רבים נושאים אליו עיניים.

מדי שנה נהוג גם שהנשיא מתייחס לאנשים שיושבים בקהל במהלך הנאום שלו, ולכן ייתכן מאד שהשנה נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן יתייחס בנאומו אל בני משפחות החטופים שישבו כאמור בקהל.

צעדת משפחות החטופים לירושלים חרבות ברזל
הוזמנו לשבת בקהל. צעדת משפחות החטופים, ארכיון | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

כזכור, כשבוע לאחר פרוץ המלחמה, הנשיא ביידן שוחח דרך ממשק "זום" עם משפחות החטופים, בהם גם רובי חן, אביו של אחד החטופים, שטען בזמנו כי השיחה הייתה "מכילה, מרגשת ומחבקת", והוסיף עוד כי "אני עדיין מתרגש מהשיחה. הנשיא היה אמור לשוחח איתנו 20 דקות. פעמיים שהכפופים אליו ניסו לסיים את השיחה, והנשיא אמר - 'פעם אחרונה שהסתכלתי אני נשיא ארה"ב. אל תגידו לי שהסתיימה השיחה', ואז הוא המשיך איתנו עוד שעה וחצי בזום".

"ביידן אמר שהוא רוצה לשמוע כל אחד מאיתנו: מה יש לנו להגיד, מה אנחנו מרגישים ומה צריך לעשות עם המצב הקשה. אפשר היה להרגיש שהוא מדבר מהלב, מהבטן. הנשיא סיפר לנו שהיו לו שיחות עם מנהיגי העולם הערבי, וכולם מרגישים מה שאנחנו מרגישים לגבי החמאס. הוא אמר לנו שהוא יעשה מה שביכולתו כדי להחזיר את החטופים, וסיפר לנו על האובדן האישי שלו ואיפה זה פוגש אותו. הוא גם אמר לנו שהוא ידבר אתנו כל יום אם צריך, ושזה הדבר שבתור מנהיג העולם החופשי הכי חשוב לו לטפל עכשיו", הוסיף עוד חן.